درخواست اسرائیل از آمریکا درباره مصر

به گزارش افکارنیوز،به نقل از فلسطین الیوم، منابع سیاسی آگاه اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دولت آمریکا را تحت فشار قرار داده است تا محمد مرسی رئیس جمهور مصر را به گفتگو با وی متقاعد کند.

این منابع اعلام کردند: بنیامین نتانیاهو از سرگیری مذاکرات سازش میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین را به گشایش در روابط قاهره - تل آویو از طریق دیدار نتانیاهو با مرسی یا یکی از معاونین وی که وابسته به اخوان المسلمین مصر هستند مشروط دانسته است.

منابع سیاسی آگاه در ادامه افزودند: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا خطاب به نخست وزیر اسرائیل اعلام کرده است که در حال حاضر زمان برای انجام چنین دیداری مناسب نیست. این منابع خاطرنشان کردند: واشنگتن در شرایط کنونی سه خواسته از نظام فعلی مصر دارد: ۱ - اعلام پایبندی کامل مصر به توافقنامه صلح[با رژیم صهیونیستی] که این خواسته توسط محمد مرسی محقق شده است. ۲ - ثبات در وضعیت داخلی مصر که واشنگتن در حال حاضر تمرکز خود را بر این موضوع نهاده است و از طریق رایزنی با مقامات مصر و مخالفان این کشور سعی در ایجاد ثبات در این کشور را دارد.

منابع مذکور در ادامه اعلام کردند: خواسته سوم آمریکایی ها از مصر که برای دولت آمریکا بسیار مهم است فراهم کردن زمینه دیدار مقامات مصر و اسرائیل در سطح ریاستی است.