حمله ارتش مصر به تونل‌های غزه

به گزارش افکارنیوز،به نقل از المصری الیوم، فرماندهان نظامی مصر نشست‌های خود با شیوخ قبایل سینا را بیشتر کرده‌اند تا اطلاعات کاملی را از تحرکات گروه‌های مسلح بدست آورند.

بر اساس این گزارش نیروهای مسلح طی ۲۴ ساعت گذشته موفق شدند بیش از چهار تونل را با استفاده از آب و تجهیزات مهندسی، تخریب نمایند.

یک منبع نظامی گفت که دستوراتی برای محاصره تونل‌ها در شرایط کنونی به منظور ممانعت از فرار عاملان ربایش سربازان مصری و نیز ممانعت از قاچاق سلاح و هر چیزی که خطری برای امنیت ملی مصر است، صادر شده است و منطقه تونل‌ها در رفح نیز شاهد تشدید تدابیر امنیتی از ترس فرار ربایندگان سربازان به غزه بود.

نیروهای ارتش در روستای الجوره در شمال نیز پس از آزادسازی هفت سرباز ربوده شده، تحرکات خود و نیز اجرای اقدامات شدید امنیتی را آغاز کرده‌اند که از جمله این اقدامات بازرسی خودروها و شهروندان در حین تردد به یکی از بازارهای منطقه است.

یک منبع امنیتی نیز گفت که اطلاعات نشان میدهد متهمان در منطقه الشرقیه مخفی شدهاند و از سوی دیگر منابع قبیلهای گفتند که تعداد زیادی از جهادیها از اتباع کشورهای خارجی همچنان در سینا حضور دارند.