به گزارش افکارنیوز به نقل از شبكه بيبيسي، تيم "باراك اوباما " با قراردادن يك نوار ويدئويي در وبسايت رسمي وي، آمادگي رئيسجمهوري آمريكا براي شركت در انتخابات رياستجمهوري سال ۲۰۱۲ آمريكا را اعلام كردند.

بر اساس این گزارش، وی همچنین ایمیلی را به هواداران خود ارسال کرد و آنها را از طرح و برنامه‌هایی که برای دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نظر دارد، مطلع کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا دارای یک شبکه آنلاین حاوی میلیون‌ها آمریکایی است و مبارزات انتخاباتی وی از طریق اینترنت تا حد بسیار زیادی توانست در پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۸ آمریکا کمک کند.

بر اساس این گزارش، اوباما در این نوار ویدئویی که بر روی یوتیوب و وب‌سایت رسمی اوباما قرار داده شده بود، دیده نشد.

اوباما در ایمیل خود برای هوادارانش اعلام کرد که مبارزات انتخاباتی، آرام و در حد کوچک شروع می‌شود و با گذشت زمان رشد خواهد داشت، به طوریکه مردم آمریکا خانه به خانه با همسایگان، همکاران و دوستان خود این مبارزات انتخاباتی را سازماندهی خواهند کرد.

تحلیلگران بر این باورند که تلاش کنونی اوباما این است که بتواند شهروندان آمریکایی را متقاعد کند که توانسته‌ است وعده تغییر که در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۰۸ وعده آن را داده بود، تحقق بخشد و در طول ۲۰ ماهی که تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده است، از سیاست‌های دولت خود که تلاش کرده آن را به مردم آمریکا تحمیل کند همچون طرح خدمات درمانی و تلاش‌ها برای احیای اقتصاد آمریکا، دفاع کند.

رئيسجمهوري آمريكا در شرايطي مبارزات انتخاباتي خود را شروع ميكند كه روزنامه آمريكايي كريستين ساينس مانيتور، هزينه اين مبارزات را يك ميليارد دلار برآورد كرده است و اين در حالي است كه آمريكا با بحران اقتصادي و كمبود بودجه روبرو است و برخي از تحليلگران بر اين باورند كه اين مسئله ميتواند چالشهاي بسيار زيادي را براي "باراك اوباما " به وجود آورد.