به گزارش افکارنیوز،القدس العربی نوشت: رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اسرائیل موضع اخیر مسکو مبنی بر انتقال موشک‌های اس ۳۰۰ روسیه به سوریه را ضامن بقای نظام بشاراسد رئیس جمهوری سوریه دراین کشور دانست.

نشریه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در این باره به نقل از یک مقام عالی‌رتبه رژیم اسرائیل نوشت؛ انتقال موشک‌های " اس‌۳۰۰ " روسیه به دمشق به مثابه پایان رویای سرنگونی نظام بشار اسد در سوریه است وغرب و در راس آنها آمریکا به‌خوبی می‌دانند درصورت رسیدن این موشک‌ها به دمشق دیگر مساله ایجاد منطقه پرواز ممنوع درخاک سوریه عملاً درسطح یک رویا باقی خواهد ماند.
این مقام عالی‌رتبه رژیم اسرائیل در ادامه گفت؛ تا پیش از اعلام موضع اخیر دولت روسیه درباره انتقال موشک‌های " اس‌۳۰۰ " به سوریه امکان سرنگونی نظام بشار اسد ممکن بود، اما از این پس همه خوب می‌دانند این موشک‌ها می‌توانند ضامن بقای حکومت سوریه باشد.

ازسوی دیگر الکس فیشمان تحلیلگر مسائل نظامی دراین باره گفت؛ از این پس می توان به جرات گفت، روسیه یکی از بزرگ ترین حامیان نظام بشار اسد در سوریه است وبقای این شخص در قدرت به حمایت های مداوم ومطالعه شده مسکو از دمشق مربوط می‌شود.

این تحلیلگر مسائل نظامی دربخش دیگری از سخنانش گفت؛ نظام روسیه با انتقال موشک های اس ۳۰۰ به سوریه به خوبی می داند چگونه مهره های قدرت را دربازی سیاسی و نظامی جابجا کند ودرمقابل آمریکا و غرب که به صورت احمقانه ودستپاچه تصمیم می گیرند حساب شده تر از آنها عمل میکند وموضع اخیر مسکو برای صدور سلاح به بشار اسد درپی تصمیم عجولانه غرب و در راس آنها آمریکا برای لغو ممنوعیت فروش سلاح به گروههای مخالف مسلح در داخل سوریه صورت گرفته است.