به گزارش افکارنیوز، "رالف شوئنمن "، مفسر سياسي آمريكايي در گفتوگو با شبكه پرس تيوي گفت: عربستان بحرين را اشغال كرده است و مردم اين كشور را در اختيار حكومت تروريست قرار ميدهد، پزشكان و جراحان در بحرين كشته ميشوند، بيمارستانها به تصرف نظاميان در ميآيند و كل جمعيت نه تنها در معرض گاز اعصاب قرار ميگيرند، بلكه اجساد جواناني كه به بيمارستان برده ميشوند و به قتل ميرسند بدون اعضا به خانوادههاي قربانيان بازگردانده ميشوند.

وی این اقدامات رژیم بحرین را با رژیم صهیونیستی مقایسه کرد و گفت: این اقدام مشابه آن چیزی است که نیروهای مسلح اسرائیل در غزه و جاهای دیگر با زندانیان فلسطینی انجام می‌داد و اعضای بدن آن‎ها را در بازار می‌فروخت.

بحرین از اواخر ژانویه و به طور شاخص از ۱۴ فوریه صحنه اعتراضات گسترده مردمی و اقدامات خشونت‌آمیز دولت برای سرکوب تظاهر‌ات‌کنندگان بوده است که در این اعتراضات تا کنون بیش از ۲۵ نفر از تظاهرکنندگان کشته شده‌اند.

در همین حال، عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی با هدف کمک به نیروهای بحرین در سرکوب انقلابیون، در اقدامی مغایر با تمامی قوانین بین‎المللی و حقوقی، به این کشور نیرو اعزام کرده‎اند.

این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر پیشتر اعلام کرده بود، نیروهای امنیتی بحرین مجروحان حوادثاخیر را در بیمارستان‌ها شناسایی و دستگیر می‌کنند.

جو استورک، معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقا دیده‌بان حقوق بشر، روز چهارشنبه(۱۰ فروردین) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: به طور قطع هیچ توجیهی برای دستگیری فردی که تنها ممکن است در حوادثمربوط به تظاهرات مجروح شده باشد وجود ندارد.

استورک این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که نیروهای امنیتی بحرین بیمارستان سلمانیه منامه، پایتخت این کشور را از ۲۵ اسفند به اشغال خود درآوردند تا از این مکان برای شناشایی هویت مجروحان اعتراضات ضددولتی و بازداشت آنان استفاده کنند.

همچنین، سعید الشهابی، عضو جنبش آزادی بحرین در لندن، روز دوشنبه(۱۵ فروردین) در گفت‌وگو با شبکه پرس تی‌وی گفت: " مردم[بحرین] تحت محاصره و اشغال هستند. رژیم[بحرین] اقدامات بی‌رحمانه خود را تشدید کرده است ".

به گفته الشهابی، تا کنون ۳۰۰۰ نفر در سرکوب‌های خونین نیروهای دولتی بحرین علیه تظاهرات‌کنندگان مجروح شده‌اند.

از سوی دیگر، انتشار فیلمی که در آن نشان داده می‎شود نیروهای پلیس بحرین در روستای الدیه یکی از تظاهرکنندگان را در حالی که دست‌بند به دست‌های وی زده شده بود پیوسته مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند، بیش از پیش از ماهیت سرکوب وحشیانه و خشونت‎بار عوامل رژیم بحرین پرده برمی دارد.

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین، در مصاحبه با شبکه پرس تی‌وی با اشاره به این فیلم گفت: من واقعا نمی‌دانم رژیم چگونه می‌خواهد از جانب مردم خود که هر روزه این صحنه‌ها را می‌بینند مورد احترام باشد.

وي در ادامه تصريح كرد، خشونتهايي كه هر روزه در خيابانهاي بحرين اتفاق ميافتد "بسيار بيشتر از آن چيزي است " كه در اين فيلم كوتاه ديده ميشود.