حوثی های یمن کشتار شیعیان را محکوم کردند

به گزارشافکارنیوز، حوثی های یمن از دستگاه قضایی این کشور خواسته اند تا عوامل اصلی کشتار ده ها نفر از شیعیان این کشور را تحت پیگرد و تعقیب قانونی قرار دهند.

روز یکشنبه هزاران نفر از معترضان یمنی در بیرون ساختمان سازمان امنیت و اطلاعات یمن تجمع کردند و خواستار تعقیب و پیگرد قانونی مسببان اصلی کشتار شیعیان این کشور شدند.

تظاهر کنندگان از مقام های یمنی خواستند تا از حقوق آنان دفاع کرده و مجرمان را تحت تعقیب قرار دهند.

یکی از راهپیمایی کنندگان که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: ما در حمایت از شهدای خود تظاهرات کرده ایم تا بگوییم این تظاهرات موفقیت آمیز و پیروزی بخش خواهد بود چرا که اجازه نمی دهیم تا خون شهدایمان پایمال شود. این پیامی است که می خواهیم به گوش مسئولان اصلی کشتار شیعیان یمن برسانیم.

یک معترض دیگر یمنی نیز تصریح کرد: ما تظاهرات کرده ایم تا این پیام را بفرستیم که اجازه نخواهیم داد تا خون پاک شهدای ما و زندگی کسانی را که فداکاری کرده اند، بیهوده هدر رود.

تظاهرکنندگان همچنین شعارهایی در محکومیت عملکرد سازمان اطلاعات و امنیت ملی یمن سردادند و اعلام کردند: سازمان اطلاعات و امنیت یمن به جای آنکه از منافع مردم این کشور حمایت و حفاظت کند به فکر اتباع خارجی است.

یک معترض یمنی در این باره گفت: سازمان اطلاعات و امنیت یمن کاری برای حفظ منافع مردم انجام نمی دهد و به جای آن به فکر تامین منافع اتباع خارجی است.

اعضای کنفرانس گفت و گوی ملی یمن نیز ضمن ابراز خشم شدید خود نسبت به کشتار شیعیان یمن اقدام به برپایی تحصن در جریان برگزاری این گفت و گوها کرده اند.

نیروهای امنیتی یمن روز ۹ ژوئن ۱۳ نفر از شیعیان معترض را کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر را زخمی کردند.