به گزارشافکارنیوز، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای درپی انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری جدید ایران ابراز امیدواری کرد مذاکرات هسته ای در دولت جدید به نتایج مثبت برسد.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای که با خبرگزاری ایتار تاس روسیه سخن می گفت ادعا کرد موانعی که از سوی دولت قبلی ایران در برابر بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای نهاده شد باعثشد تا فعالیت بازرسان عملا موضوعی بی فایده باشد.

وی دراین باره گفت: کماکان بین آژانس بین‌المللی و دولت ایران در خصوص برنامه های هسته ای این کشور توافقی به دست نیامده است و مذاکرات در یک دور بی نتیجه و چرخه بسته‌ای قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دولت ایران باید موانع را از مسیر فعالیت بازرسان آژانس بردارد تا آنها بتوانند درباره صلح آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای ایران به نتیجه مطلوب دست یابند.

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران همواره با خواسته آژانس مبنی بر بازرسی سرزده از مراکز مختلف حساس ایران مخالفت کرده است.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای در پایان به خبرگزاری ایتارتاس روسیه گفت: امیدوارم رئیس جمهوری جدید ایران این مذاکرات هسته ای را با آژانس بین المللی ادامه دهد چرا که آژانس بر لزوم ادامه گفت گوهای سازنده با جمهوری اسلامی ایران تا رسیدن به نتایج مثبت و ملموس تاکید دارد.