به گزارش افکارنیوز، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که " ورود نیروهای حزب الله لبنان به سوریه باعثشده است که تنش‌های طایفه‌ای در منطقه تشدید شود ".

حماس اعلام کرد: مردم سوریه حق دارند که به حقوق، آرزوها و آرمان‌های خود برای تحقق آزادی و کرامت جامه عمل بپوشانند! البته در این بیانیه هیچ اشاره ای به حضور بیش از ۲۰۰ تن از اعضای تندروی این گروه فلسطینی در شهر القصیر و کشته و زخمی شدن ۱۲۰ نفر و دستگیری ۸۰ نفر دیگر آنها نشده است.

حماس در این بیانیه که سایت اینترنتی الجزیره قطر - ارگان رسانه ای گروه های تکفیری در سوریه - آن را منتشرکرده است، خاطرنشان کرد: مردم سوریه مخلصانه در مسیر مقاومت عمل کرده و همواره سردمدار حامیان مقاومت هستند!

جنبش حماس تاکید کرد: مساله فلسطین مساله اساسی و مرکزی برای امت عربی و اسلامی است که مقاومت در برابر اشغالگری‌های اسرائیل وظیفه اصلی آن به شمار می‌آید و شرایط هر گونه که باشد، باید محوریت مقاومت حفظ شود.

موسی ابومرزوق معاون خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس بخش هایی از این نشست و بیانیه پایانی را در صفحه شخصی خود در فیس بوک منتشر کرده است.

برخی گزارش های منتشر شده حکایت از آن دارد که مواضع سران دوحه نشین حماس باعث بروز اختلافات گسترده ای در باریکه غزه شده است.