به گزارشافکارنیوز، کاخ سفید روز گذشته(دوشنبه) اعلام کرد که قرار است «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا مبلغی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار را به بهانه کمک های بشردوستانه برای حل بحران سوریه اختصاص دهد و کمتر از نصف این بودجه به سوریه و باقی مانده آن نیز به کشورهای همسایه سوریه که در حال مبارزه با هجوم پناهندگان سوری هستند، داده خواهد شد.

بر اساس این خبر، رئیس جمهور آمریکا قرار است خبر اختصاص این بودجه جدید را در مراسم شام با سایر سران کشورهای عضو «جی ۸» اعلام کند.

کاخ سفید مدعی شده است که بودجه اختصاصی آمریکا برای حل بحران سوریه، صرف تامین غذا، تجهیزات پزشکی و آب و پناهگاه برای سوری ها خواهد شد.

آمریکا در طول دو سال شروع ناآرامی ها در سوریه مبلغی بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار را به بهانه کمک های بشردوستانه به دست شورشیان سوری رسانده است.

غرب و در راس آن دولت واشنگتن در تلاشند تا با تجهیز تسلیحات و تامین بودجه مورد نیاز مخالفان و تروریست های مستقر در سوریه، شرایط این کشور را ناآرام و مقدمه دخالت نظامی در سوریه را فراهم آورند.

کاخ سفید اخیرا نیز تجهیز تسلیحاتی شورشیان سوری را مصوب کرده است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که اوباما در مصاحبه اخیر خود ضمن حمایت از تسلیح شورشیان سوری، درباره ایده تحمیل منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه با تردید برخورد کرد و گفت که احتمال دارد که اجرای این ایده مشکلی را حل نکند.