به گزارش افکارنیوز،منابع رسانه‌ای نزدیک به گروه‌های مخالف در سوریه در مصاحبه با روزنامه سوری الوطن پیش‌بینی کردند که به دنبال رسوایی‌های پی در پی مخالفان سوری، برملا شدن ادعاهایشان مبنی بر نمایندگی مردم سوریه، تمایل شدید آن به پول و منصب، اختلافات آنها در خصوص رهبری و تکیه آنها بر کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی باعثخواهد شد تا دو دستگی‌ها و جدایی‌هایش در ائتلاف ملی مخالفان سوری رخ دهد.


منابع خاطرنشان کردند: به دنبال همه این رسوایی‌ها و همچنین بعد از اینکه کاخ سفید به شدت از حامیان قطری، عربستانی، ترکیه‌ای، فرانسوی و انگلیسی مخالفان انتقاد کرد، بندر بن سلطان، رئیس سازمان اطلاعات عربستان افراد گوناگونی را موظف کرده است تا گروهی به نام " مخالفان جدید " را تاسیس کنند تا افراد جدا شده از ائتلاف ملی مخالفان سوریه به آن بپوندند.


از سوی دیگر، ارتش سوریه صبح روز گذشته عملیات نظامی گسترده‌ای را در دو منطقه القابون و برزة در دمشق آغاز کرد.


این عملیات نظامی ارتش سوریه به دنبال انتشار اخباری آغاز شد که نشان می‌داد شبه نظامیان مسلح به صورت چشمگیری در دو منطقه برزة و القابون حضور دارند و تک تیراندازها در این مناطق غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند.


از سوی دیگر، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه صبح روز شنبه دستور داد تا حقوق قطع شده کارمندان بخش‌های نظامی و غیرنظامی در وزارتخانه‌ها، ادارات، نهادها و موسسه‌های دیگر افزایش پیدا کند.

از سوی دیگر، اورن اوریول، معاون مدیر کل شرکت " رافائل " اخیرا اظهار داشت که رژیم صهیونیستی بمب هوشمندی از نوع " اسپایس ۲۵۰ " را تولید کرده است که می‌تواند موشک‌های اس ۳۰۰ روسی را منفجر کند.


این اقدام رژیم صهیونیستی به دنبال هراس این رژیم از ارسال موشک‌های پیشرفته اس ۳۰۰ مسکو به دمشق صورت گرفت.


از سوی دیگر، سازمان‌های غیردولتی تونس اخیرا اعلام کردند که دمشق موافقت کرده است ۴۳ تونسی بازداشت شده را که برای جنگ در سوریه به کار گرفته شده بودند اما دستان‌شان به خون آلوده نشده است، به تونس تحویل دهند.


منابع اعلام کرده‌اند که حدود ۱۳۰۰ خانواده تونسی به دنبال فرزندان خود می‌گردند که برای جنگ علیه نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه راهی این کشور شده‌اند.