«البرادعی» نخست‌وزیر دولت انتقالی شد

به گزارش افکارنیوز، جنبش تمرد در صفحه خود در توییتر نوشت که البرادعی را به عنوان نخست‌وزیر انتخاب کرده است.

این جنبش از مردم مصر خواست تا تحقق خواسته‌های انقلاب در میادین حضور داشته باشند.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل از برخی منابع سیاسی و دیپلماتیک گزارش داد که البرادعی در میان نامزدهای نخست‌وزیری شانس بیشتری دارد.

جبهه نجات ملی معارض به عنوان ائتلاف اصلی احزاب لیبرال و چپ‌گرا و گروه‌های جوانان که رهبری اعتراضات برای سرنگونی مرسی را بر عهده داشت، البرادعی را برای گفت‌وگو با نیروهای مسلح به نیابت از این جبهه، مامور کرد.

در همین رابطه یک منبع نزدیک به فرماندهی کل نیروهای مسلح گفت که البرادعی گزینه اول ماست.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت که البرادعی یک شخصیت بین‌المللی است و در میان جوانان از مقبولیت برخوردار است و به دموکراسی مشتمل بر همه گروه‌های سیاسی معتقد است و در میان گروه‌های اسلامی نیز مقبولیت دارد.

شب گذشته پس از پایان ضرب الاجل ارتش به گروه‌های سیاسی برای محقق کردن مطالبات مردم مصر، «عبدالفتاح سیسی» وزیر دفاع این کشور با صدور بیانیه ای مرسی را از قدرت برکنار کرد و عدلی منصور را به عنوان رئیس جمهور موقت برگزید.

این بیانیه پس از دیدار فرمانده نیروهای مسلح با رهبران جریان های سیاسی و مذهبی و ملی مصر صورت گرفت.

بر اساس این بیانیه همچنین قانون اساسی مصر تعلیق و انتخابات زود هنگام برگزار خواهد شد؛ سیسی تأکید کرد که نیروهای مسلح در فرایند سیاسی کشور دخالت نخواهند داشت.

در پی صدور نقشه راه ارتش مخالفان مرسی در میادین اصلی شهر شادی کردند و نیروهای مسلح و گارد ریاست جمهوری در کنار مردم حضور یافت.