به گزارشافکارنیوز، مدرسه‌ای شبانه‌روزی در نزدیکی شهر «پوتیسکوم» واقع در شمال‌شرقی نیجریه روز شنبه شاهد جنایت تکان‌دهنده‌ای بود. مردان مسلحی که به اسلحه و پیت‌های بنزین مجهز بودند، به این مدرسه حمله کردند و آن را آتش زدند. این افراد به کودکانی که تلاش می‌کردند از شعله‌های آتش بگریزند تیراندازی می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این حمله در ساعت سه بامداد صورت گرفت و مهاجمان نخست ساختمان اداری و خوابگاه دانش‌آموزان را آتش زدند. در این حمله در مجموع ۲۹ کودک و یکی از معلمان کشته شدند. تعداد زیادی از کودکان نیز مجروح و دچار سوختگی شده‌اند.

موسی حسن، کودک ۱۵ ساله‌ای که در این حمله آسیب دیده، گفت که وقتی از خواب بیدار شده، متوجه شده که یک نفر با تفنگ او را نشانه گرفته است. این کودک در این حمله چهار انگشت خود را از دست داده و در بیمارستان بستری است.

در این مدرسه شبانه‌روزی در زمان حادثه بیش از ۱۲۰۰ کودک ساکن بوده‌اند. شمار زیادی از این دانش‌آموزان پس از شروع آتش‌سوزی و شنیدن صدای تیراندازی گریخته و به جنگل‌های اطراف پناه بردند. شدت سوختگی برخی از اجساد چنان بوده که هنوز هویت قربانیان روشن نشده است.

ارتش نیجریه در ماه مه امسال هجوم گسترده خود را علیه نیروهای شورشی آغاز کرد. از آن زمان تا کنون دو حمله از طرف فرقه بوکو حرام به مدارس صورت گرفته بود که مجموعا ۱۶ قربانی بر جای گذاشته بود. ولی حمله به مدرسه شبانه‌روزی در " پوتیسکوم " سنگین‌ترین حمله به مدارس به شمار می‌رود.

پوتیسکوم در ایالت نفت‌خیز «یوبه» در کشور آفریقایی نیجریه قرار دارد. گودلاک جاناتان، رئیس‌جمهوری نیجریه از آغاز تهاجم نظامی ارتش خود علیه نیروهای بوکوحرام در این ایالت و دو ایالت دیگر نیجریه وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.

فرقه بوکو حرام چهار سال پیش علیه حکومت مرکزی قیام مسلحانه کرد. تخمین زده میشود که از آن زمان تا کنون حدود ۳۶۰۰ تن در درگیریهای مسلحانه در این منطقه جان باختهاند.