افکارنیوز وزارت امور خارجه امریکا اظهارات یک خاخام با نفوذ رژیم صهیونیستی را درباره محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بسیار اهانت آمیز توصیف و آن را محکوم کرد.
این خاخام صهیونیست در اظهاراتی ابراز امیدواری کرده بود محمود عباس از صفحه روزگار محو شود. فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد ما از اظهارات فتنه انگیز خاخام " اوادیا یوسف " Ovadia Yosef متأسفیم و آنها را محکوم می کنیم.
کراولی گفت این سخنان نه تنها بسیار اهانت آمیز بلکه تحریک آمیزند به طوری که به آرمان فلسطین لطمه وارد می کند. اوادیا که رهبری یک حزب مذهبی را در ائتلاف حاکم بر رژیم صهیونیستی برعهده دارد شنبه در هفته نامه " سرمون " _ موعظه _ ابراز امیدواری کرد همه افراد منفور که از اسرائیل تنفر دارند نظیر ابو مازن(محمود عباس) از روی جهان محو و نابود شوند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، کراولی گفت این نوع اظهارات بیانگر نقطه نظرات و دیدگاه های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیست.

نتانیاهو قرار است این هفته به زودی وارد واشنگتن شود و با عباس به طور مستقیم مذاکره کند.
این مذاکرات نخستین دور از گفتگوهای رو در رو مقامات این دو رژیم از دسامبر ۲۰۰۸ تاکنون است که فلسطینی ها به علت تهاجم اسرائیل به غزه، مذاکرات را بدون دستیابی به نتیجه ای رها کنند.