اسنادي که اخيرا منتشر شدهاند، از كمكهاي مالي وزارت خارجه امريکا به جريانهاي مخالف دولت سوريه پرده برداشته است.

به گزارش افکار نیوز به نقل از پرس تی‌وی، بر اساس این اسناد که دوشنبه در پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست منتشر شده‎اند، وزارت خارجه امریکا با کمک مالی به جریان‌های مخالف دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه، به تقویت مخالفان، دامن‌زدن به اغتشاشات در این کشور و سرنگونی دولت اسد اقدام کرده است.

بر اساس این اسناد، وزارت خارجه امریکا از سال ۲۰۰۶ میلادی بیش از ۶ میلیون دلار به جریان‌‌های مخالف دولت اسد کمک مالی کرده است.

در این گزارش همچنین آمده است که تلویزیون موسوم به " برادا تی وی " که از لندن بر ضد دولت سوریه پخش می‌شود، از جمله رسانه‌های مخالف دولت سوریه است که از کمک‌های مالی واشنگتن بهره‌مند است.

کمک‌های مالی دولت امریکا به جریان‌‌های مخالف نظام سیاسی سوریه از دوران ریاست جمهوری جورج بوش آغاز و در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما ادامه یافته است.

اوباما در ماه مه سال ۲۰۱۰، تحریم‌‌های اعمال شده در زمان بوش علیه کشور سوریه را تمدید و دولت اسد را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

در همین حال، واین مادسن روزنامه‌گار و محقق امریکایی بر این بارو است که دولت امریکا و متحدانش در تلاشند تا از انقلاب‌های عربی اخیر به نفع خود بهره‌برداری کنند.

اقدامات مخرب امریکا علیه دولت سوریه در حالی ادامه می‌یابد که دولت سوریه برای عضویت در کمیسون حقوق بشر سازمان ملل متحد در تلاش است.

دولت اوباما پیش از این با اشاره به تظاهرات اخیر در سوریه، تلاش دولت این کشور برای عضویت در کمیسون حقوق بشر را اقدامی ریاکارانه دانسته است.

مادسن می‌گوید، امریکا در برخورد با موضوع حقوق بشر در کشورهای مختلف جهان، رفتاری دوگانه را درپیش گرفته است.

این خبرنگار امریکایی با یادآوری سرکوب‌های مرگ‌بار اخیر در بحرین به دست دولت این کشور و سکوت واشنگتن در قبال آن، گفت: " امریکا هرگز چنین رفتاری را در لیبی و سوریه نشان نداده است و این بیانگر رفتار دوگانه امریکاست. "

گفتنی است، انتشار این اسناد بر اظهارات رئیس جمهور سوریه مبنی بر نقش عوامل خارجی در به راه‌اندازی ناآرامی‌های این کشور و این که سوریه گرفتار توطئه شده است، صحه گذارده است.

گروهي از افراد مسلح روز يکشنبه دستکم يازده تن از جمله يک ژنرال ارتش و سه نفر از اعضاي خانواده وي را در شهر حمص واقع در شمال غربي سوريه کشتند.