به گزارش افکارنیوز، به نوشته روزنامه تودی زمان، دادگاه اجرایی فدرال سوئیس اعلام کرد افرادی که حجاب دارند باید برای دسترسی به امکانات آموزشی حقوق برابر داشته باشند.

در نوامبر سال گذشته میلادی، دادگاهی اجرایی در یکی از ایالت‌های سوئیس قانونی مبنی بر ممنوعیت حجاب در مدرسه‌ای در " برگلن " را لغو کرد.

در بهار سال ۲۰۱۱ میلادی، مدرسه‌ای، دو دختر ۱۴ ساله مسلمان را که حجاب داشتند، کتبا توبیخ کرد و آنها را به دلیل استفاده از حجاب تهدید به محرومیت شرکت در کلاس درس کرد. درخواست این دو دانش‌آموز برای لغو این توبیخ توسط اداره آموزش منطقه‌اشان رد شد و این اداره گفت که استفاده از حجاب احتمالا منجر به ناآرامی در یک گروه می‌شود.

این رویداد مغایر با تصمیمات اعلام شده است مبنی بر آنکه استفاده از حجاب منجر به اختلال کلاس نمی‌شود و بنابراین هیچ منعی برای استفاده از آن وجود ندارد.

وکلای این دو دانش‌آموز در مورد این مساله به رایزنی پرداختند که هیچ شواهدی مبنی بر آنکه آنان اختلال در روند کلاس ایجاد کردند، وجود ندارد. تعدادی از دانش‌آموزان نیز از حقوق این دو دانش‌آموز دختر مبنی بر استفاده از حجاب دفاع کردند.

در پشتیبانی از درخواست این دو دانشآموز علیه ممنوعیت استفاده از حجاب، دادگاه اجرایی سوئیس اعلام کرد که پایه قانونی مستحکمی برای ممنوعیت استفاده از حجاب وجود ندارد و اقدام این مدرسه را نامناسب تلقی کرد.