پرونده‌ای دیگر برای پرویز مشرف

به گزارش افکارنیوز، به نوشته روزنامه داون، پرویز مشرف، رئیس جمهوری سابق پاکستان ممکن است با اتهام قتل قاضی عبدالرشید، روحانی سابق مسجد لال و مادرش رو به رو شود.

پسر قاضی عبدالرشید در دادگاه عالی اسلام آباد دادخواستی را مطرح کرده و خواهان ثبت " گزارش اطلاعات اولیه " پلیس علیه پرویز مشرف شده است.

نورالحق قریشی، قاضی دادگاه عالی اسلام آباد به پلیس این شهر دستور داده تا اظهار خواهان یعنی هارون رشید، پسر قاضی عبدالرشید را ضبط و یک گزارش اطلاعات اولیه را براساس قانون در صورتی که جرم شناخته شده‌ای وجود داشته باشد، ثبت کند.

الیاس صدیقی، وکیل پرویز مشرف در مقابل دادگاه استدلال کرد که شواهدی وجود ندارد مبنی بر اینکه پرویز مشرف مستقیما دستور به عملیات مسجد لال داده باشد و اگر خواهان چنین شواهدی دارد می‌توان به دادگاه ارائه دهد.

وی تاکید کرد: هارون رشید به کابینه دولت آن زمان، وزرای فدرالی و نخست وزیر آن به عنوان خوانده استناد نکرده است. عملیات مسجد لال پاکستان با تایید کابینه دولت پاکستان اجرا شد و اگر پرویزمشرف کار اشتباهی انجام داده بود پارلمان آن زمان می‌توانست براساس بند ۴۷ قانون اساسی وی را استیضاح کند.

این در حالی است که هارون رشید، خواهان پرونده از طریق طارق اسد، وکیل خود تصریح داشت که پدر و مادربزرگش در عملیات نظامی به دستور پرویز مشرف کشته شده‌اند و رئیس پلیس منطقه آبپاره از ثبت گزارش اطلاعات اولیه به رغم تلاش‌های زیاد خودداری کرده است.

هارون رشید همچنین اضافه کرد که براساس گزارش کمیسیون مسجد لال عملیات نظامی به دستور پرویز مشرف انجام شده است.