به گزارشافکارنیوز، بر طبق برآوردها در سال گذشته میلادی تنها در مدت ۹ ماه وزرا، مقامات و مهمانان در دولت انگلیس بیش از ۳۹۰۰ بطری مشروب مصرف کرده‌اند.

در صورت‌حساب مشروب‌های خریداری شده برای دولت انگلیس که با بودجه عمومی خریداری شده‌اند، چهار بطری از نوعی مشروب با قیمت ۴۵۰ پوند برای هر بطری و دو بطری از مشروب دیگری با قیمت ۳۲۰ پوند در هر بطری دیده می‌شود.

افشای این مساله که ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس نقش ساقی غیر رسمی دولت را در خرید این مشروب‌ها برعهده داشته، انتقادهایی را در پی داشته است. مخالفان می‌گویند که صرف چنین هزینه‌هایی گزافی برای مشروب برخلاف دستور کار ریاضت اقتصادی دولت ائتلافی انگلیس است.

سیمون دانزوک، نماینده حزب کارگر در پارلمان انگلیس اظهار داشت: من واقعا شگفت‌زده و مبهوت هستم که وزیر امور خارجه کشور ما وقت خود برای مقابله با بحران سوریه را صرف انتخاب بطری‌های گران قیمت مشروب برای مراسم رسمی می‌کند! آیا او مسائل مهمتری ندارد که به آنها رسیدگی کند؟!

وی افزود: وقتی شعار دولت این است که در ریاضت‌ها ما همه با هم هستیم، این مصداق ریاکاری است چرا که وزرای دولت بطری‌های گرانقیمت مشروب می‌خرند در حالی که مردم عادی برای زندگی خود مبارزه می‌کنند.

وزارت امور خارجه انگلیس به عنوان مسئول انبار مشروب دولت انگلیس اخیرا فهرست مشروبهای خریداری شده را منتشر کرده است. این انتشار پس از آن رخ داد که روزنامه دیلی میل با استناد به قانون آزادی اطلاع رسانی به شخص کمیسیونر اطلاع رسانی دولت انگلیس شکایت کرد.