هشدار ژاپن به انگلیس درباره ترک اتحادیه اروپا

به گزارش افکارنیوز، دولت ژاپن در نامه ای به وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد، شرکت های ژاپنی انگلیس را دروازه اصلی خود برای ورود به بازارهای اتحادیه اروپا می‌دانند.

این هشدار در حالی صادر می شود که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس اعلام کرده است که اگر حزب محافظه کار به رهبری او بتواند در انتخابات عمومی ۲۰۱۵ مجددا پیروز شود، وی درسال ۲۰۱۷ اقدام به برگزاری یک همه پرسی درباره ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا خواهد کرد.

در نامه دولت ژاپن همچنین آمده است: ژاپن متعهد است روابط خود را با اتحادیه اروپا مستحکم تر از قبل کند. از این رو، این کشور انتظار دارد که انگلیس همچنان یکی از اعضای قدرتمند اتحادیه اروپا باقی بماند و به ایفای نقش مهم خود در این اتحادیه ادامه بدهد.

دولت ژاپن همچنین تاکید کرد که بیش از ۱۳۰۰ شرکت ژاپنی در انگلیس سرمایه گذاری کرده اند و بیش از ۱۳۰ هزار شغل در انگلیس ایجاد کرده اند. بنابراین، سرمایه آنها در گرو تداوم عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا است.

ژاپن افزود، اگر انگلیس بازار اتحادیه اروپا را ترک کند، کشورهایی که در انگلیس سرمایه گذاری کرده اند و اقدام به صادرات به اتحادیه اروپا می کنند مجبورند تعرفه گمرکی بپردازند که این خبر خوبی برای آنها نیست.

در همین حال آمریکا نیز به انگلیس درباره ترک اتحادیه اروپا هشدار داده است.