به گزارش افکارنیوز، یگان‌های ارتش سوریه در جریان درگیری با یک گروه مسلح در منطقه اطراف حرم مطهر حضرت زینب(س) در حومه دمشق تمامی افراد این گروه تروریستی را به قتل رساندند.
تروریست‌های مسلح قصد خرابکاری و بمب‌گذاری در اطراف حرم مطهر را داشتند که با اقدام به موقع نیروهای ارتش توطئه آنان نقش بر آب شد.
در این درگیری که حدود سه ساعت طول کشید تمامی تروریست‌ها کشته و سلاح‌ها و مهمات آنان به دست نیروهای ارتش افتاد.
این در حالی است که تروریست‌ها روز جمعه نیز با حمله موشکی به بارگاه حضرت زینب مدیر اداری حرم را به شهادت رسانده و تعدادی از زائران را مجروح کردند.
درگیری‌های دیگری نیز میان ارتش سوریه با عناصر مسلح در منطقه الحجیره از جمله مناطق همجوار حضرت زینب(س) رخ داد که در جریان این درگیری‌ها ده‌ها فرد مسلح کشته و زخمی شدند.
از سوی دیگر، در شهرهای مختلف پاکستان مردم مسلمان پاکستان اعم از شیعه و سنی با برپایی تظاهرات حمله موشکی به حرم حضرت زینب(س) را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان تاکید کردند مسلمانان تا آخرین نفس وحدت خود را حفظ خواهند کرد و توهین به مقدسات باعثانسجام بیشتر آنان خواهد شد.
رهبر جمعیت علمای پاکستان در جمع تظاهرکنندگان گفت، اگر پیمانه صبر مسلمانان لبریز شود این موضوع عواقب خوبی برای حامیان غربی تروریست‌ها نخواهد داشت.
روز شنبه همچنین یک انفجار تروریستی در منطقه مسکونی العماره دمشق رخ داد که بر اثر آن یک نفر کشته شد. این در حالی است که منابع خبری گزارش دادند که کردهای مسلح در شمال سوریه سرکرده گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام وابسته به القاعده را بازداشت کردند.
دیدبان حقوق بشر در این باره گزارش داد: اعضای این گروه تروریستی در حالی بازداشت شدند که در تلاش بودند در مدرسه‌ای که مقر یک حزب کرد در شهر تل ابیض بود، بمب‌گذاری کنند که پس از آن درگیری‌های شدیدی میان طرفین رخ داد که درگیری‌ها به برخی از مناطق دیگر این شهر کشیده شد و گردان‌های مسلح در این شهر و اطراف آن مستقر شدند.
دیدبان حقوق بشر با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر کشته شدن دو تن از اعضای گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام اعلام کرد که چند تن از نیروهای دو طرف نیز زخمی شده‌اند.
پیشتر نیز یگان‌هایی از کردها، نیروهای جبهه النصره و دولت اسلامی عراق و شام را از شهر استراتژیک راس‌العین واقع در استان حسکه بیرون کردند.
همچنین تشکیل شوراهای بیداری در شهر حلب سوریه مشابه آنچه در کشور عراق وجود دارد موجب شد تا گروه تروریستی جبهه النصره تمام نیروهای خود را به حالت آمادهباش درآورد. این امر نگرانی تروریستهای جبهه النصره را برانگیخته است.