به گزارش افکارنیوز، یوسف المحافظه گفت: تعدادی از مناطق بحرین شاهد برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز بود که برخی از آنها بدون دخالت نیروهای امنیتی پایان یافت اما برخی دیگر با شلیک گازهای اشک آور و گلوله های ساچمه ای به سمت تظاهرات کنندگان سرکوب شد.

وی افزود: گروهی از بازیکنان فوتبال در روستای بوری بر اثر استنشاق گازهای اشک آور شلیک شده به ورزشگاهی که در آن بازی می کردند، دچار خفگی شدند.

المحافظه گفت: پنج نفر نیز روز شنبه در دو منطقه شهرکان و المعامیر در جریان تلاش نیروهای رژیم برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان با گلوله های ساچمه ای زخمی شدند و تعدادی از مناطق نیز شاهد شلیک گسترده گازهای اشک آور از سوی نیروهای رژیم آل خلیفه بود.

نیروهای رژیم بحرین همچنین شبانه به مناطق کرزکان، المالکیة، سماهیج، الدیر، العکر، سترة و الدیه یورش برده و با ورود به خانه ها، وسایل و اثاثیه مردم را تخریب کردند.

درهمین حال، احمد میرزا فرزند خواهر محمود مبارک که هدف اصابت گلوله های ساچمه ای نیروهای رژیم بحرین قرار گرفته بود، گفت که وضعیتش با ثبات است و آنها توانسته اند روز یکشنبه در بیمارستان نظامی با وی ملاقات کنند و از سلامتی اش مطمئن شوند.

وی افزود: اتاق نگهداری محمود تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد و کسی نمی تواند وارد آن شود.

از سوی دیگر محمد یوسف یکی از اهالی منطقه کرزکان گفت که مسئولان بحرینی برادر و دو دوست وی را در مزرعه آنها در نزدیک خانه شان در منطقه کرزکان بازداشت کردند.

مردم بحرین از سال ۲۰۱۱ میلادی با آمدن به خیابانها بر خواست های مشروع خود در دستیابی به آزادی و دموکراسی تاکید می کنند که درمقابل با سرکوبگری نیروهای رژیم آل خلیفه با همراهی نیروهای رژیم سعودی مواجه شده اند.

دهها معترض تاکنون شهید و صدها نفر دیگر زخمی شده اند. گروهی از مردم و فعالان مدنی و حقوق بشری نیز بازداشت، شکنجه و به زندانهای طولانی مدت محکوم شده اند.