به گزارش افکارنیوز، وزارت خارجه سوریه امروز با انتشار بیانیه‌ای دولت آمریکا را به اتخاذ سیاستی دوگانه برای پایان دادن به بحران آن کشور متهم کرد.

در این اعلامیه آمده است، تصمیم واشنگتن برای تسلیح گرو‌ه‌های تروریستی در سوریه ثابت کرد که آمریکا به دنبال تشدید بحران سوریه و نشانگر عدم صداقت آن کشور برای برگزاری موفقیت‌آمیز کنفرانس صلح ژنو است.

در ادامه این اعلامیه آمده است، تمام دنیا درباره انگیزه‌های آمریکا در سوریه که به دنبال خشونت، تروریستم و تامین اهداف خصمانه اسرائیل است، آگاه هستند.

تصمیم آمریکا برای ارسال سلاح برای شورشیان با واکنش مسکو نیز مواجه شده است، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه در نشستی خبری گفت: «طرح آمریکا مبنی بر تسلیح معارضان سوری و کمک به آنها در تخریب مراکز دولتی سوریه با توافق قبلی درخصوص برگزاری کنفرانس بین المللی صلح در سوریه در تعارض است».

لاوروف با اشاره به مخالفت معارضان سوری برای حضو در ژنو۲ خاطرنشان کرد، به‌خلاف معارضان دمشق برای شرکت در این کنفرانس اعلام آمادگی کرده است.

سرگئی لاوروف و جان کری وزرای خارجه روسیه و آمریکا، در ماه می ۲۰۱۳ درباره برگزاری کنفرانس بین المللی ژنو۲ برای حل بحران سوریه به توافق رسیدند.