پنجمین افطاری اوباما در کاخ سفید

به گزارشافکارنیوز،اوباما در این مراسم افطار که با حضور برخی از رهبران جامعه مسلمانان آمریکا و خانواده‌هایشان برگزار شد گفت: رمضان زمان تامل و فرصتی برای نشان دادن ایمان به خدا از طریق دعا و روزه است اما زمان دور هم جمع شدن خانواده و دوستان نیز هست.

او اظهار داشت: این سنت کاخ سفید است که روزهای مقدس ادیان مختلف را جشن بگیرد، این مناسبت‌ها گوناگونی مذاهب در کشور را نشان می‌دهد و تایید است بر آزادی مذهب در آمریکا.

اوباما گفت: آمریکایی‌ها و مردم خاورمیانه هدف مشترکی برای یافتن فرصت‌های اقتصادی و کارآفرینی دارند. ما کمی سخت‌تر کار می‌کنیم، هدفمان را کمی بالاتر در نظر می‌گیریم و به تلاش برای مردم و ایجاد فرصت بیشتر برای فرزندان و نسل‌های آینده‌ ادامه می‌دهیم. این تنها رویای آمریکایی‌ها نیست بلکه این آرمان مردم در سراسر دنیاست. پیشرفت خواست اساسی بشر است، شرافتی از کارمان بدست آوریم تا به وسیه آن به فرزندانمان چیزی بهتر بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: اشتیاق‌ برای دستیابی به آزادی و فرصت اقتصادی به اندازه آزادی سیاسی ریشه‌ بیشتر تغییراتی است که در سال‌های گذشته در سراسر دنیا از جمله در‌آفریقای شمالی و خاورمیانه دیده‌ایم.

برخی از اعضای دولت، مقامات، رهبران مذهبی و اعضای هیاتهای دیپلماتیک در پنجمین افطار اوباما در اتاق پذیرایی کاخ سفید حضور داشتند.