به گزارش افکارنیوز، " پال مانافورت " که در دهه ۱۹۸۰ برای کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان نقش مشاوره‌ای داشت، به بازرسان گفت که با مقام‌های مسئول در کمپین ناموفق انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۹۹۵ میلادی فرانسه متعلق به " ادوارد بالادور " دیدار کرده است.

بازرسان فرانسوی همچنین درباره وجود یک شبکه فساد دخیل در فروش زیردریایی‌ها از فرانسه به پاکستان و تامین مالی غیرقانونی کمپین مبارزات انتخاباتی بالادور که به " رسوایی کراچی " معروف است، مظنون هستند.

بالادور در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ میلادی نخست وزیر فرانسه بود و در انتخابات ریاست جمهوری ۱۹۹۵ میلادی شکست خورد.

نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری سابق فرانسه نیز که یکی از اعضای کابینه و سخنگوی بالادور بود، با این رسوایی مرتبط شده است.

پال مانافورت که خود یک رایزن سیاسی آمریکایی است، در ایالت ویرجینیای آمریکا مورد بازجویی قرار گرفت و تایید کرد که از جانب " عبدالرحمان الاسیر "، یکی از رابطان معامله تسلیحاتی و " زیاد تکیه‌الدین " تاجر، پول دریافت کرده تا در آخرین دقایق معامله تسلیحاتی با پاکستان و عربستان را امضا کند.

" زیاد تکیه‌الدین " نیز در ژوئن سال جاری میلادی تایید کرد که چمدان‌هایی حاوی پول از سوئیس حمل می‌کرده که برای کمپین انتخابات بالادور در نظر گرفته شده بود. همچنین همسر بالادور اعلام کرد که این رایزن سیاسی آمریکا با عبدالرحمان الاسیر دوستی نزدیکی داشت.

این زن به پلیس گفت: زیاد تکیه‌الدین به من گفت که پال مانافورت در کمپین انتخاباتی بالادور نقش رایزن داشته است.

این مشاور سیاسی آمریکا نیز اظهارات این زن را تایید کرد اما گفت که در کمپین بالادور حضور نداشته و معاونان و همکاران نخست وزیر سابق فرانسه نیز دیدار و گفت‌وگو با این مشاور آمریکایی را رد کرده‌اند.

بازرسان میگویند که مانافورت بین سپتامبر ۱۹۹۴ تا اوت ۱۹۹۵ میلادی مبلغ ۲۰۰ هزار دلار دریافت کرده است.