به گزارش افکارنیوز، روزنامه دیلی تلگراف طی مقاله‌ای در خصوص مصر مدعی شد که دولت مصر در راستای پاسخ به فشار دولت‌های غربی برای عدم مقابله با هواداران مرسی از طرح‌های امنیتی خود برای پایان دادن به اعتراضات هواداران وی عقب‌نشینی کرد.

نیروهای امنیتی مصر پیش از این اعلام کردند که به وسیله محاصره یا اعمال زور ظرف مدت ۴۸ ساعت به اعتراضات هواداران مرسی پایان خواهند داد. به گفته این روزنامه این تهدیدات در سایه حمایت غرب از انقلاب برعلیه اولین رئیس جمهور منتخب در مصر صورت می‌گیرد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه گذشته طی دیدار خود از مصر و گفتگو با مسئولان آن تاکید کرد که دولت جدید می‌بایست تمام تلاش خود را برای استقرار هرچه سریعتر دموکراسی در مصر صورت دهد، ‌ از سوی دیگر رهبران اخوان المسلمین در دیدار با گیدو وستروله وزیر خارجه آلمان تاکید کردند که تا بازگشت مرسی به منصب ریاست جمهوری از اعتراضات خود دست نخواهند کشید.

سفر گیدو وستروله پس از اعلام ارتش مصر در متفرق کردن معترضان در میدان النهضه و رابعه العدویه صورت گرفت، ‌ وی در گفتگو با رهبران اخوان المسلمین به آنان تاکید کرد که غرب تمایلی به بحرانی تر شدن اوضاع در مصر ندارد، ‌در مقابل رهبران اخوان المسلمین تعهد دادند که اجازه ورود افراد بیشتر به میدان را نداده و با خروج اشخاص از آن مقابله نخواهند کرد.

این روزنامه در ادامه مینویسد: هیچ ارتباطی میان سفر گیدو وستروله و جانکری وجود ندارد و تنها نکته مشترک میان این دو دعوت از ارتش به خیشتنداری در مقابله با معترضین و تجمعات اعتراضی آنان می باشد.