به گزارش افکارنیوز، رویترز نوشت: این اتفاق پس از آن افتاد که دولت آمریکا تلاش کرد به اطلاعات کاربران این سرویس به هر نحو ممکن دسترسی پیدا کند. حال تعطیلی ناگهانی این سرویس نگرانی در مورد سرنوشت اطلاعات کاربران خدمات یاد شده را تشدید کرده است.

سرویس یاد شده Lavabit نام دارد و مالک آن لدر لویشن در پیامی که پس از تعطیلی بر روی وب سایت آن منتشر کرده آورده است: من مجبور شدم تصمیم دشواری بگیرم. شریک جنایت هایی بر علیه مردم آمریکا شوم یا با تعطیل کردن سایت Lavabit از ۱۰ سال کار دشوار فاصله بگیرم.

وی در این پیام افزوده ترجیح می دهد فعالیت Lavabit را به حالت تعلیق درآورد. لویشن افشا کرده که در شش هفته اخیر برای افشای اطلاعات اسنودن تحت فشار بوده و به همین علت این تصمیم را گرفته است. او به طور ضمنی اظهار داشته که افراد نباید اطلاعات خصوصی خود را به شرکت هایی بسپرند که با ایالات متحده ارتباط فیزیکی دارند.

وزارت دادگستری آمریکا در مورد این ادعاها سکوت کرده است. ادوارد اسنودن افشاگر جاسوسی های بی سابقه دولت اوباما از کاربران اینترنت و تلفن همراه از خدمات Lavabit برای برقراری ارتباط با روزنامه گاردین و افشاگری استفاده کرده بود.

وی هفته گذشته روسیه را به مقصد نامعلومی ترک کرد.