چرا آمریکا سفارتخانه‌هایش را تعطیل کرد؟

به گزارش افکارنیوز، سرتیپ " امین حطیط " روز جمعه اظهار داشت: آمریکا برنامه تعطیلی سفارتخانه های خود در خاورمیانه و شمال آفریقا را از قبل طراحی کرده بود تا با اجرای آن در ایام عید فطر، بر رسوایی جاسوسی غیر اخلاقی خود علیه شهروندان و هیئت های دیپلماتیک اروپایی در آمریکا، سرپوش بگذارد.

وی افزود: اگر به اصل تهدید علیه آمریکا بازگردیم، در می یابیم که واشنگتن موضع خود را به طور کامل بر مبنای یک " ادعا " مبنی بر شنود تماس تلفنی بین ایمن الظواهری و دیگر اعضای القاعده بنا کرده، این درحالی است که این روزها مسئله " شنود " غیراخلاقی تماس شهروندان آمریکایی و کارکنان سفارتخانه های دیگر کشورها در این آمریکا، جنجال به پا کرده است.

حطیط اظهار داشت: آمریکایی ها تعطیلات عید فطر را برای اجرای برنامه خود انتخاب کرده اند تا به این توجه دامن بزنند که سازمان تروریستی القاعده که زیر نظر آمریکا و در جهت منافع این کشور فعالیت می کند، از فرصت تعطیلات برای عملیات تروریستی استفاده می کند.

این کارشناس لبنانی برنامه تعطیلی سفارتخانه های آمریکا و ادعاهای اخیر کاخ سفید را امنیتی، بی پایه و اساس و دارای مصرف داخلی با هدف فرار از پاسخگویی در قبال شنود غیر اخلاقی تماس شهروندان توصیف کرد.

حطیط گفت: هیچ خطری در منطقه وجود ندارد که لازم باشد به خاطر آن سفارتخانه های آمریکا بسته شود و اصل این موضوع، یک سناریوی از پیش طراحی شده برای توجیه سیاست های غیر انسانی کاخ سفید است.