حمایت نظامی بارزانی از کردهای سوریه

به گزارش افکارنیوز، مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق در بیانیه‌ای که توسط پایگاه اینترنتی دولت این منطقه منتشر شد تهدید کرد: در صورت پایان نیافتن تهدیدات علیه کردهای سوریه به نیروهای پیشمرگ(نیروی نظاهی کردهای عراق) جهت حمایت از غیرنظامیان کرد در شمال سوریه در برابر اقدامات تروریستی دستور میدهیم تا وارد عمل شوند.

وی با اشاره به اقدامات گروه‌های تروریستی در مناطق کردنشین شمال سوریه که بارزانی از آنها به عنوان " کردستان غربی " یاد کرد، خواستار تحقیق درباره صحت ادعاها مبنی بر هدف قرار گرفتن کردها توسط تروریست‌های القاعده شد.

وی گفت: اگر این اخبار درست باشد و شهروندان بی‌گناه کرد از زن و کودک به قتل و ترور تهدید شده باشند منطقه کردستان عراق به طور کامل توان خود را برای دفاع از شهروندان بی‌گناهمان بسیج خواهد کرد.

پیشتر بارزانی اعلام کرده بود منطقه کردستان عراق به زودی میزبان کنفرانس احزاب کرد در عراق، سوریه، ایران و ترکیه خواهد بود که هدف از آن بررسی آینده منطقه است.

از سوی دیگر منابع مخالف سوری به شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کردند که گردان‌های ارتش آزاد و هیات عالی کردهای سوریه با یکدیگر برای آتش بس و بازگشتن وضعیت به شرایط عادی در مناطق شرقی حلب توافق کردند.

درگیریها در شمال سوریه میان گروههای تروریستی وابسته به القاعده با نیروهای دفاع مردمی کردها از مدتها قبل آغاز شده و ماه گذشته میلادی گروههای تکفیری حدود ۲۰۰ غیرنظامی کرد را از دو روستای شمال غرب سوریه ربودند.