مخالفان مرکل وی را «هو» کردند

به گزارش افکارنیوز،شبکه خبری «یورونیوز» اظهار کرد: شماری از هواداران و مخالفان «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان برای شنیدن سخنان وی در «سلیگن‌اشتات» در نزدیکی فرانکفورت گردآمدند.

مرکل در سخنان خود به پیشنهاد حزب سبز مبنی بر حذف گوشت از وعده‌های غذایی اشاره کرد و گفت: «اکنون تصمیم با شماست که برایتان مهمتر است کسی بگوید روزهای پنجشنبه گوشت نخورید یا این اهمیت بیشتری دارد که ما در طول ۸ سال گذشته موفق عمل کرده‌ایم.»

وی افزود: «در دورانی که من صدراعظم بوده‌ام، بیش از ۵ میلیون بیکار در کشور نداشته‌ایم و حتی این رقم به کمتر از ۳ میلیون نفر رسیده‌ است.»

در این تجمع شماری از مخالفان مرکل وی را «هو» کردند. برخی از حاضرین نیز بنرهایی حمل می‌کردند که با اشاره به برنامه‌های جاسوسی آمریکا از آلمان نوشته شده بود: ‌ «مرکل، به زیر نظر گرفتن ما پایان بده!»

سبزها همچنین در برنامه‌های انتخاباتی خود اعلام کرده‌اند، مالیات ثروتمندان را افزایش خواهند داد. سیاستی که مرکل از آن با عنوان «سم» یاد کرد.

آلمان ۵ هفته آینده شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی است و نتیجه آخرین نظرسنجیها نشان میدهد که حزب دموکراتمسیحی -حزب مرکل- با ۱۵ رتبه از سوسیالدموکراتها اصلیترین رقیب مرکل جلوتر است و همین احتمال پیروزی وی را برای سومین بار بیشتر کرده است.