به گزارش افکارنیوز، خبرگزاری رویترز با تحلیل سخنان امروز سخنگوی دیپلماسی کشورمان درباره اعضای تیم هسته‌ای جدید کشورمان مدعی شد روحانی همچنان در انتخاب مذاکره کننده ارشد خود تردید دارد. سید عباس عراقچی امروز در کنفرانس خبری خود اعلام کرده بود: «ما هنوز منتظر تصمیم دکتر روحانی در این خصوص هستیم و هنوز ایشان تیم مورد نظر خود را مشخص نکرده‌اند.»

به گزارش رویترز روحانی از آمادگی ایران برای افزایش شفافیت در مورد برنامه هسته‌ای خبر داده بود، اما دو ماه پس از پیروزی در انتخابات و علی رغم تشکیل کابینه دولت جدید، رئیس جمهور جدید ایران همچنان رئیس‌هئیت مذاکرات هسته‌ای را انتخاب نکرده است.

رویترز افزود: این تاخیر برخی شایعات مبنی بر تمایل روحانی به انتقال پرونده هسته ای به وزارت خارجه را تقویت می‌کند. رویترز به نقل از عراقچی نوشت «ظرف تقریبا ۱۰ سال گذشته فرد مذاکره کننده در تیم هسته‌ای خود دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده و ممکن است دکتر روحانی تصمیمی در این خصوص بگیرد و فرد دیگری را جایگزین آن کند.»

به گزارش این خبرگزاری: تاخیر در اعلام تیم مذاکراتی به خاطر اهمیت فوق العاده پرونده هستهای ایران و نیز جایگاه حساس مسئول مذاکره کننده، از رایزنیهای فشرده در پشت صحنه ساختار سیاسی پیچیده ایران حکایت دارد.