به گزارش کارشناسان روسی به دیده اعتبار بنگرید

به گزارش افکارنیوزبه نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، ولید معلم، ‌ وزیر امور خارجه سوریه در تماسی تلفنی با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که کشورش هرگونه گزارش جزئی که پیش از پایان ماموریت ناظران از سوی دبیرخانه سازمان ملل صادر شود را نمی‌پذیرد.

وی گفت: ما تا قبل از اینکه ناظران ماموریت خود را به پایان برسانند و نتایج آزمایشات انجام شده روی نمونه‌ها و تحقیقات در خصوص سربازان سوری‌ که هدف گازهای سمی قرار گرفته‌اند، اعلام نشود هیچ گونه گزارش جزئی را نمی‌پذیریم.

معلم خاطرنشان کرد: سوریه از دبیرکل سازمان ملل انتظار دارد که به شیوه‌ای حرفه‌ای و روشمند عمل کند و با فشارها مخالفت و به نقش خود در حفظ امنیت و صلح جهانی عمل کند.

وی ادامه داد: ما از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل برای برگزاری کنفرانس ژنو ۲ حمایت می‌کنیم چرا که راهکار سیاسی تنها راه خروج از این بحران است و دشمنان سوریه هدف‌شان ضربه زدن به تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران سوریه است.

این اظهارات وزیر امور خارجه سوریه همزمان با پایان ماموریت بازرسان سازمان ملل در دمشق صورت گرفت.

بنا به گزارش خبرگزاری سانا، معلم در این تماس تلفنی از بان کی مون درباره دلایل خروج اعضای هیات این سازمان از دمشق پیش از پایان زمان ماموریت‌شان سوال کرد و دبیرکل سازمان ملل نیز اعلام کرد که آنها بار دیگر برای ادامه ماموریت‌شان بازمی‌گردند.

بان کی مون همچنین از دولت سوریه به خاطر همکاری با هیات بازرسان تشکر و اعلام کرد که دبیرخانه سازمان ملل درصدد ارزیابی نتایج عملکرد تیم بازرسان است.

پیش از این نیز الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از بازرسان سازمان ملل خواسته بود که در مکان‌هایی که مشکوک به حملات شیمیایی هستند تحقیقات بیشتری را انجام داده و مدت زمان طولانی‌تر را در سوریه بمانند.

این مسئول روسی در پایان از شورای امنیت خواست به گزارش کارشناسان روسی در خصوص منطقه خان العسل حلب به دیده اعتبار بنگرد.