به گزارش افکارنیوز، شبکه المنار در مطلبی با عنوان " نبرد دمشق موفقیت یا شکست حمله نظامی آمریکا " آورده ست: در چهاردهم دسامبر سال ۲۰۱۲ ناتو در نشست خود از احتمال دخالت نظامی خبر داد، پس از گذشت ۹ ماه طرحهای آمریکا که ما قبلا از آن سخن گفته ایم علنی شده است.

المنار در ادامه به نقل از منابع وابسته به مخالفان سوری آورده است: افراد مسلح و فرماندهان نظامی آنها به نبرد دمشق همزمان با حمله آمریکا برای تصرف پایتخت سوریه و سرنگون کردن نظام سوریه تکیه کرده اند.

این منابع بیان کردند: مخالفان سوری اقدامات گسترده ای در منطقه القلمون دمشق و شمال سوریه برای مشارکت در حمله به پایتخت سوریه با بهره برداری از فرصتی که موشکباران و بمبهای آمریکایی به وجود می آورد انجام داده اند. آنها به ضربات قوی و فراوانی که به مراکز ارتش سوریه و دژهای محکم آن در قاسیون و جاده درعا به دمشق از سوی آمریکایی ها می شود تکیه کرده اند تا بتواند به دمشق رخنه کنند.

منابع فوق اعلام کردند: دولت اوباما خواستار سرنگونی نظام سوریه است و اهدافی که باید مورد هدف قرار گیرد تا دمشق سقوط کند، با فرماندهان گروههای مسلح در ترکیه مورد بررسی قرار داده است.

برخی دیگر از مخالفان به المنار بیان کردند: نحوه حملات باید به گونه ای باشد که شرایط را برای ورود افراد مسلح به دمشق فراهم کند و حمله به مراکز دولتی شامل کاخ ریاست جمهوری، ساختمان وزارت دفاع، کشور و خارجه در وارد کردن فشار روانی و روحی لازم به نظام و به نفع مخالفان مهم است. بشار اسد مجبور خواهد شد همه روزه برای اینکه نشان دهد زنده است و همه چیز تحت کنترل است سخنرانی کند و نشستهایی با مسئولان سیاسی و فرماندهان نظامی برگزار کند که وی و مسئولان اول را به عنوان یک هدف استراتژیک نزد آمریکایی ها قرار می دهد.

المنار به نقل از منابع وابسته به مخالفان سوری آورده است: تنها مانعی که وجود دارد وجود صدها نفر از اعضای حزب الله در دمشق است که توان بالایی در پنهان شدن و سپس پرداختن به جنگ برای ممانعت از سقوط دمشق دارند. نیروهای گارد ریاست جمهوری سوریه و نیروهای مدافع دمشق از ارتش سوریه شیوه پنهان شدن و تغییر مناطق و نحوه توزیع را مطابق طرح حزب الله آموخته اند.

منابع وابسته به مخالفان سوری به المنار اعلام کردند: ارتش سوریه هنگام عملیات بمباران و پس از آن اقدام به گلوله باران گسترده اطراف دمشق خواهد کرد تا مانع از پیشروی گروههای مسلح شود و هماهنگی آنها را برای حمله به پایتخت بر هم بزند.

به اعتقاد مخالفان سوری، حملات هوایی آمریکا نیروی هوایی سوریه را از کار می اندازد، اما موشکهای سوریه به شکل خوبی مخفی می شوند و در این باره نیز سوری ها سبک حزب الله را پیاده خواهند کرد و امکان از کار انداختن توان موشکی سوریه بسیار کم است و این توان استراتژیکی بالایی به سوریه می دهد.