اردوغان: حمله یکی دوروزه به سوریه کافی نیست!
گروه بین الملل

- نخست وزیر ترکیه روز جمعه در میان جمعی از خبرنگاران گفت: " دخالت در سوریه باید درست مشابه چیزی باشد که در کوزوو اتفاق افتاد چرا که هرگونه عملیات محدودی قابل قبول نیست. دخالت برای یک روز یا دو روز کافی نیست بلکه باید هدف از این دخالت وادار کردن رژیم سوریه به ترک قدرت باشد. "

به گزارشافکار نیوزبه نقل از العربیه، وی گفت: " اگر حمله به سوریه مشابه اقدامی که در کوزوو انجام شد باشد، نظام سوریه دیگر نمی‌تواند به این وضعیت ادامه دهد. "

نخست وزیر ترکیه افزود: " امکان ندارد که ۲۴ ساعت برای وارد کردن یک ضربه کوبنده به سوریه کافی باشد. آنچه در حال حاضر اهمیت دارد متوقف کردن خونریزی‌ها و خشونت‌ها در سوریه و تضعیف نظام این کشور به حدی است که تسلیم شود. "

اردوغان اظهار داشت: " دخالت نظامی بدون پرده برداشتن از استراتژی سیاسی آن بعید است نتیجه مثبتی داشته باشد. "

نخست وزیر ترکیه گفت که مذاکرات دو جانبه‌ای را با باراک اوباما و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در نشست گروه ۲۰ که قرار است ظرف چند روز آینده در روسیه برگزار شود، انجام خواهد داد.

اردوغان درباره موضع جان کری وزیر خارجه آمریکا در خصوص حمله نظامی به سوریه نیز گفت: " موضع کری حاکی از آن است که حمله غرب به سوریه تا پیش از کنفرانس گروه ۲۰ در ششم و هفتم سپتامبر آتی، انجام خواهد شد. "
این اظهارات نخست وزیر ترکیه در پی آن بیان شد که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز گذشته اعلام کرد حمله به سوریه در واکنش به حمله شیمیایی اخیر در دمشق، محدود و مشخص خواهد بود.