اسرائیل باید حقیقت ایران هسته‌ای را بپذیرد

به گزارش افکارنیوزبه نقل از هفته‌نامه فلسطینی المنار، محافل مطلع سیاسی اظهار می‌کنند، تعویق تجاوز آمریکا و کشورهای اروپایی و رژیم‌های عربی و ترکیه به سوریه به‌معنای عقب‌نشینی این کشورها از انجام چنین حمله‌ای نیست، اما موضوع این است که هر حمله‌ای که به سوریه انجام شود، این کشور و رهبرانش را تضعیف نخواهد کرد، بلکه بر قدرت و توانمندی آنها خواهد افزود.

به‌باور این منابع این بازتاب و تأثیر منفی ناشی از سیاست‌های اشتباه و نادرست آمریکا ظرف دو سال و نیم گذشته در سوریه و از زمان آغاز بحران در این کشور بوده است.

این محافل همچنین اعتقاد دارند، اسرائیل باید خود را برای پذیرش این حقیقت آماده کند که در خاورمیانه کشور هسته‌ای جدیدی به‌نام ایران زاده شده و آمریکا و دیگر کشورهایی که تمایل ندارند، در کشورها و طرف‌های عضو محور مقاومت دست به ریسک نظامی بزنند، باید بپذیرند که این محور به محوری قدرتمند در منطقه تبدیل شده است.

آنان تأکید می‌کنند که آمریکا به‌زودی مجبور خواهد شد، برای حفظ و تضمین منافع خود و حل بحران‌هایی که در خاورمیانه با آنها مواجه است، با روس‌ها و ایرانی‌ها تعامل داشته باشد و این بدین معناست که منطقه خاورمیانه در برابر واقعیت‌های جدیدی قرار دارد.

این منابع بر این باورند، از جمله مهمترین واقعیت‌های جدیدی که آمریکا در خاورمیانه با آن مواجه خواهد بود، این است که این منطقه پس از افول نقش ترکیه و قرار گرفتن آن در آستانه سقوط و فروپاشی و همچنین پیش‌بینی وضعیتی مشابه برای عربستان سعودی در آستانه واقعیت‌ها و حقایق جدیدی است.

این منابع آگاه تأکید می‌کنند: افول جایگاه و موقعیت عربستان سعودی و روی کار آمدن حقایق جدید در منطقه به این معناست که عربستان سعودی و همچنین رژیم‌های عربی دیگری که در بحران سوریه دست داشته‌اند، بیش از هر کشور دیگری در منطقه بهای این تغییر و تحولات منطقه‌ای را آن‌هم به‌خلاف منافع و مصالح کشورهای غربی و آمریکا پرداخت خواهند کرد.

منابع مذکور بر این باورند، در چنین شرایطی کشوری همچون عربستان سعودی دو گزینه بیشتر پیشِرو ندارد، یا مشکلات خود را با کشورهایی همچون ایران و عراق و سوریه که هرروز بر قدرتشان در منطقه افزوده میشود، حل و خود را به آنها نزدیک کند و یا اینکه بیش از پیش به اسرائیل نزدیک شود و خود را برای مقابله با ایران قدرتمند و همپیمانان منطقهایاش آماده کند.