حزب‌الله لبنان به حالت آماده‌باش درآمد

به گزارش افکارنیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، برخی اعضای حزب الله لبنان و ساکنان شهر صور در جنوب این کشور و روستاهای اطراف آن اعلام کرده‌اند که پایگاه‌های نظامی این حزب از چند روز گذشته به حالت آماده‌باش درآمده‌ است.

این منابع افزودند: آماده‌باش مذکور به عنوان جزئی از حالت آماده‌باشی است که حزب الله اخیرا برای رویارویی با هرگونه جنگ احتمالی علیه سوریه اعلام کرده بود.

ساکنان شهر جنوبی صور و روستاهای اطراف آن نیز به خبرگزاری فرانسه گفتند که بیشتر جوانان این منطقه که عضو حزب‌الله هستند ظرف پنج روز گذشته از انظار عمومی پنهان بوده‌اند و در تمامی مراکز و ایست‌هایی که پس از دو انفجار جنوب بیروت ایجاد شده، تدابیر امنیتی شدید اتخاذ شده است.

در منطقه البقاع در شرق لبنان نیز که یکی از پایگاه‌های حزب الله به شمار می‌رود، ساکنان این منطقه اعلام کرده‌اند که جوی مشابه حالت آماده‌باش حاکم است. به نحوی که بر اساس گفته ساکنان این منطقه نیروهای حزب الله در این بخش حتی تلفن‌های همراه خود را به منظور ممانعت از مشخص شدن مکان حضورشان، خاموش کرده‌اند.

روزنامه الاخبار لبنان نیز در جدیدترین شماره خود نوشت: ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به منظور دفاع از محور مقاومت در هرگونه جنگ احتمالی علیه سوریه، به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

این روزنامه که از منابع نزدیک به حزب‌الله و سوریه محسوب می‌شود، اعلام کرد: حزب‌الله لبنان اتاق عملیات تشکیل داده و یگان‌های موشکی خود را به حالت آماده‌باش بی‌سابقه‌ای در‌آورده است. حزب‌الله همچنین از تمامی اعضای خود خواسته است هرچه سریع‌تر به پایگاه‌های خود مراجعه کنند.

منبع مذکور تاکید کرد: گروههای فلسطینی از جمله حماس نیز در رویارویی با این مساله موضعی بیطرفانه اتخاذ نخواهند کرد.