حکم اعدام برای ۴ جوان معترض بحرینی

به گزارش افکار،راشد الراشد جمعه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: اين دادگاه فاقد ابتدايي ترين معيارهاي عدالت است و اين احکام را شتابزده و پس از اخذ اعترافات با شکنجه هاي شديد، صادر کرده است.

فعال سیاسی بحرینی دادگاه نظامی را، که حکم اعدام ۴ نفر و حبس ابد ۳ نفر دیگر از مخالفان را صادر کرده است؛ صوری خواند. وی خاطر نشان کرد که بسیاری از بازداشت شدگان تظاهرات های مسالمت آمیز بحرین، تحت شکنجه به شهادت رسیده اند.
راشد به عنوان نمونه به شهادت عبد الکریم فخراوی، تنها ۲ روز بعد از بازداشت، اشاره کرد.

***دادگاه نظامی بحرین مشروعیت حکومت را بی اعتبار کرد

وی با اشاره به قانونی بودن خواسته ملت بحرین و تایید آن در قانون اساسی این کشور، تاکید کرد که مقامات بحرین برای وادار کردن مخالفان به خشونت، به منظور انحراف افکار عمومی از مشروعیت خواسته مردم تلاش می کنند.
راشد افزود: انقلاب بحرین مشروعیت حکومت را در داخل و خارج بی اعتبار و پوشالی بودن ادعاهای حقوق بشری قدرت های غربی بویژه آمریکا را بر ملا کرد.
وی اتهامات مقامات به مخالفان مبنی بر استمداد از خارج و بطور مشخص از ایران را بی اساس و به منظور تحریف واقعیت ها و انحراف افکار عمومی از مردمی بودن انقلاب این کشور ارزیابی کرد.

***دخالت عربستان در بحرین با اهداف طایفه ای

راشد درباره دخالت نظامی عربستان در بحرین تاکید کرد که این دخالت با هدف سرکوب تظاهر کنندگان و با انگیزه های طایفه ای صورت گرفته و ارتباطی با توافقنامه های امنیتی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ناکامی های متعدد آل سعود در منطقه گفت: آل سعود در لبنان با سقوط دولت سعد حریری، متحد عربستان در لبنان، شکست خورد همچنین حسنی مبارک، دیگر متحد این کشور نیز سقوط کرد و ریاض در حال از دست دادن علی عبد الله صالح، سومین متحد خود است.

***ادعاهای پوشالی آل سعود وآل خلیفه درباره اسلام خواهی

فعال سیاسی بحرینی با اشاره به تعرض نیروهای بحرینی به قرآن کریم و مساجد، تاکید کرد که این تجاوزات ماهیت ددمنشانه رژیم سعودی و بحرین را، که احساسات بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مسلمان را خدشه دار کردند؛ بر ملا کرد.
راشد همچنين گفت: تعرض نيروهاي سعودي و بحريني پوشالي بودن ادعاي اسلام خواهي آن ها را نيز ثابت کرد.