وال‌استریت ژورنال: ایران به شبه‌نظامیان عراقی دستور حمله به منافع آمریکا را داده

به گزارشافکارنیوز،روزنامه وال‌استریت ژورنال روز گذشته(پنج شنبه) به نقل از یک مقام آمریکایی ادعا کرد، پس از اینکه کاخ سفید تهدید کرده که از اقدام نظامی علیه سوریه استفاده خواهد کرد، ماموران اطلاعاتی آمریکا پیام یکی از مقامات ایرانی را که به شبه‌نظامیان در عراق دستور داده تا به منافع آمریکا در بغداد حمله کنند، ردیابی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، سفارت آمریکا در بغداد احتمالا یکی از اهداف این حملات است.

این روزنامه مدعی شده است، این دستور که از طرف فرماندهی سپاه قدس صادر شده در چند روز اخیر رهگیری شده است.

در همین خصوص وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای از شهروندان این کشور خواست از سفرهای غیرضروری به عراق خودداری کنند.

چند روز پیش یکی از مسئولان جنبش «النجباء» در عراق طی تماسی تلفنی به «رویترز» گفته بود، در صورتی که واشنگتن به اقدام نظامی علیه سوریه اصرار داشته باشد، افراد مسلح این جنبش به همه منافع و تاسیسات آمریکا در عراق و منطقه حمله خواهند کرد.

پس از اینکه مخالفان در ۲۱ آگوست دولت سوریه را متهم کردند که در منطقه غوطه شرقی واقع در حومه دمشق از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، غرب به رهبری آمریکا مدعی شد سوریه از خطر قرمز عبور کرده است و باید تنبیه شود.

اما دولت سوریه نیز با رد این اتهامات اعلام کرد، حمله شیمیایی در منطقه غوطه توسط مخالفان صورت گرفته است تا افکار عمومی و تحقیقات بازرسان سازمان ملل را منحرف کرده و زمینه را برای مداخلی خارجی آماده کنند.

متحدان سوریه از جمله ایران، روسیه و حزبالله نسبت به هرگونه اقدام نظامی علیه دمشق هشدار دادهاند و اعلام کردهاند این اقدام میتواند کل منطقه را به آتش بکشد.