به گزارش افکارنیوز، یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان صلاح الدین اعلام کرد: افراد مسلح ناشناس در اواخر شب گذشته با سلاح صدا خفه کن به سوی یک مرکز ایست و بازرسی وابسته به اعضای شورای بیداری در منطقه الجلام در چهل کیلومتری جنوب تکریت حمله کردند و چهار نفر از اعضای آن را کشتند. در منطقه الحاتمیه در هشتاد کیلومتری جنوب تکریت نیز افراد مسلح سه نفر از اعضای شورای بیداری عراق را کشتند.

منابع وابسته به وزارت کشور عراق بیان کردند: نیروهای پلیس عراق امروز طی عملیاتی در منطقه الجعاره در مدائن در جنوب بغداد چهار مرد و دو زن را در اقدامات تروریستی دخالت داشتند دستگیر کردند.

این منابع افزودند: بازداشت شدگان در بازجویی های اولیه که از آنها انجام شد به دخالت در بسیاری از حوادثو انفجارهای تروریستی از جمله سوء قصد به کاظم الشمری که منجر به زخمی شدن وی و دو نفر از محافظانش شد اعتراف کردند.

شایان ذکر است که کاظم الشمری در بیستم ماه ژوئیه ۲۰۱۳ در منطقه مدائن در جنوب بغداد هدف یک سوء قصد تروریستی قرار گرفت.

یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان الانبار اعلام کرد: افراد مسلح بامداد امروز با یورش به منزلی در منطقه الملعب در الرمادی صاحب خانه را کشتند و خساراتی به منزل وارد کردند.

منابع وابسته به پلیس عراق در استان کرکوک بیان کردند: نیروهای امنیتی هشت نفر از مظنونان به دخالت در حوادثتروریستی را بازداشت کردند.

این منابع افزودند: نیروهای وابسته به فرماندهی عملیات دجله طی عملیاتی در جنوب و غرب کرکوک هشت نفر را بازداشت و انبارهای سلاح و مهمات کشف کردند.

منابع فوق اعلام کردند: این حمله طبق اطلاعات دقیق انجام شد و بازداشت شدگان برای بازجویی به مراکز امنیتی منتقل شده اند.

یک منبع وابسته به وزارت کشور عراق بیان کرد: در اثر انفجار بمب چسبان در خودرو یکی از کارکنان شرکت نفت عراق که هنگام عبور از منطقه الیرموک در غرب بغداد منفجر شد این کارمند عراقی کشته شد.

منابع وابسته به پلیس عراق در استان صلاح الدین اعلام کردند: در اثر انفجار دو بمب کار گذاشته شده از سوی افراد ناشناس که بعد از ظهر امروز در مسیر عبور گشتی های ارتش عراق در نزدیک پالایشگاه بیجی در چهل کیلومتری شمال تکریت منفجر شد دو نظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.