به گزارش افکارنیوز، یکی از بازداشت شدگان سابق در مرکز جمع آوری مهاجران در یارلز وود می گوید، زنانی که در آنجا نگهداری می شوند در معرض روابط جنسی ناخواسته و بدرفتاری به دست نگهبانان و دیگر مقامات قرار دارند.

یک زن بیست و سه ساله اهل رومانی به نام تانیا که مارس گذشته از آن مرکز آزاد شد، در اظهارنامه ای که به رویت گاردین و اکنون پلیس رسیده است، با تشریح مشکلاتش در آنجا از جمله ایذاء جنسی به دست سه نگهبان مرد ادعا کرده است که به محض مطلع کردن مدیریت یارزوود از اینگونه حوادثظرف چند روز از آنجا اخراج شد. وی همچنین از روابط ناشایست یک نگهبان با حداقل چهار زن خبر داده است.

این ادعاها سوالات جدیدی را درباره نحوه رفتار با زنان آسیب پذیر در مرکز نگهداری مهاجران در انگلیس از جمله مرکز یارلزوود در بدفوردشایر مطرح می کند. این مرکز بزرگترین مرکز جمع آوری مهاجران است که با گنجایش چهارصد نفر به نگهداری زنان اختصاص دارد. به گفته این مهاجر رومانیایی، تعداد زیادی از ماموران آن مرکز ضمن سوء ‌استفاده جنسی از دختران به آنها وعده هایی در مورد فرصت بهتر برای قبول درخواست پناهندگی شان یا اقامت در انگلیس می دهند.

منابع یارلزوود می گویند، در پی گواهی دادن تانیا احتمالا موارد بیشتری از سوء‌استفاده از مهاجران زن فاش خواهد شد چون بسیاری از آنها تاکنون جرات شکایت نداشتند. واحد استانداردهای حرفه ای در وزارت کشور انگلیس به آژانس مرزی این کشور توصیه کرده است برای پی بردن به دامنه روابط ناشایست در مرکز یارلزوود با زنانی که در آنجا نگهداری می شوند، مصاحبه شود.

شرکت خدماتی سرکو طبق قراردادی با وزارت کشور انگلیس مسئولیت اداره کردن مرکز یارلزوود را بر عهده دارد. این شرکت اوایل امسال به یک پناهجوی بیست و نه ساله پاکستانی که ادعا کرده بود مورد تعرض جنسی یک پرستار در یارلزوود قرار گرفته بود، ‌ مبلغ فاش نشده ای را پرداخت کرد. جزئیات تکان دهنده جدیدترین ادعاهای مطرح شده احتمالا منجر به تحقیقات کاملی در مورد نحوه اداره این مرکز خواهد شد. طبق اظهارنامه تانیا، یکی از مقامات شرکت سرکو با سوء استفاده جنسی از وی به او درباره اخراج نشدن از کشور اطمینان داده بود.

به گفته وي، بسياري ماموران پس از تجاوز جنسي به زنان مهاجر سعي مي کنند شواهد جرم را از بين ببرند.سخنگوي وزارت کشور انگليس اطمينان داد درباره همه ادعاي مطرح شده درباره سوء رفتار با مهاجران به طور کامل تحقيق خواهد شد.