به گزارش افکارنیوز، والری آموس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه اعلام کرد: دست کم هفته میلیون سوری نیاز به کمک‌های فوری دارند.

این در حالی است که صندوق‌ حمایت از کودکان سازمان ملل(یونیسف) با آغاز سال تحصیلی جدید هشدار داد که حدود دو میلیون کودک یا به دلیل خسارت دیدن مدرسه‌ها در حملات نظامی یا به دلیل آوارگی و مهاجرت از تحصیل محروم شده‌اند.

آموس که به ایران سفر کرده‌ است با اشاره به اینکه نابودی تاسیسات زیربنایی در سوریه شش برابر شده، نسبت به وقوع فاجعه‌ انسانی در سوریه هشدار داد.

آموس تاکید کرد که برنامه‌های سازمان ملل با ایران و کشورهای همسایه سوریه هماهنگ شده است و در نزدیک‌ترین زمان ممکن به شهرهای سوریه کمک رسانی می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال‌های تحصیلی گذشته حدود ۴۰ درصد از دانش آموزان سوریه که در کلاس‌های اول تا نهم تحصیل می‌کردند از آموزش محروم شدند.

همچنین یک میلیون کودک سوری آواره هستند و بازگرداندن آنها به مدرسه اقدامی بسیار دشوار است.

در لبنان، مسئولان برآورد کرده‌اند که با پایان سال جاری میلادی حدود ۵۰۰ هزار کودک سوری در کشورها در سنی هستند که باید به مدرسه بروند.

در اردوگاه آوارگان الزعتری در اردن نیز از مجموع ۳۰ هزار کودکی که در سن مدرسه رفتن هستند، تنها ۱۵ هزار کودک برای سال جاری تحصیلی ثبت نام کردهاند. در عراق نیز از آهر ۱۰ کودک پناهنده سوری ۹ نفر از تحصیل محروم هستند.