به گزارش افکارنیوز، جرمی براون، وزیر مشاور دولت انگلیس در وزارت کشور که یک لیبرال دموکرات است، گفت: ضرورت به مناظره گذاشتن این مساله وجود دارد که آیا انگلیس باید گامی را برای حفاظت از زنان جوان از داشتن حجابی که به آنها تحمیل شده انجام دهد یا خیر.

وی اولین فرد از مقام‌های ارشد لیبرال دموکرات‌ انگلیس است که نگرانی شدید خود را در مورد لباس اسلامی در مکان‌های عمومی ابراز داشته است. تعداد زیادی از نمایندگان محافظه‌کار این کشور نیز از دولت لندن خواسته‌اند تا این مساله را مد نظر قرار دهد.

این بحثهفته گذشته در زمانی که سخنگوی دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد وی هیچ مشکلی درباره منع این پوشش در مدارس ندارد، مطرح و به بحثگذاشته شد.

اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس از جمله معاون رئیس حزب حمایت خود را از مشاور وزیر کشور ابراز داشتند.

براون به روزنامه تلگراف گفت: فکر می‌کنم که این یک مساله خوب برای به بحثگذاشتن در میان مردم انگلیس محسوب می‌شود. مردم انگلیس در این باره که چگونه می‌توانند از حق آزادی خود دفاع کنند، به مناظره می‌پردازند.

اظهارات این مقام انگلیسی در حالی مطرح شدند که یک کشمکش سیاسی در پی تصمیم کالج مترو پولتین بیرمنگام در ممنوعیت حجاب اتخاذ شد.

این کالج به تبعیض علیه مسلمانان متهم شده است. به طوری که مقام‌های این مرکز آموزشی به کارمندان، تمام دانشجویان بازدیدکنندگان دستور دادند تا برای آنکه اشخاص بتوانند در هر زمانی به راحتی قابل تشخیص باشند و تعیین هویت شوند، از پوشاندن صورتشان خودداری کنند.

دفتر نخستوزیری انگلیس نیز اعلام کرد که کامرون از منع پوشش کامل صورت در مدارس حمایت میکند اما تاکید دارد که تصمیم نهایی در این باره بر عهده مدیران مدارس است.