به گزارش افکارنیوز، علی الاحمد روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: من در چهارده سالگی زندانی سیاسی بودم و برادر کوچکم و برادرزاده ام نیز هم اکنون زندانی هستند.

وی افزود: عربستان کشور خفقان و اتهام زنی است و تعداد کاخ های خاندان سلطنتی بیشتر از تعداد مدارس است در حالی که نیمی از این مدارس نیز استیجاری است. این کشور در انحصار خاندانی است که همه مقدرات مردم را به دست گرفته و خود را مالک ثروت های ملی می داند و همه امور سیاسی، اقتصادی و حتی ورزشی را قبضه کرده است.

این کارشناس عربستانی گفت: وضعیت اقتصادی عربستان روز به روز وخیم تر می شود و هیچ تناسبی بین تولید ملی و خدماتی که به مردم ارائه می شود، وجود ندارد و املاک و ثروت خاندان سلطنتی قابل مقایسه با دارائی های اکثریت مردم نیست. مردمی که از خانه مسکونی، آموزش و کمترین خدمات موجود در کشورهای همسایه محروم هستند.

الاحمد اعلام کرد: میانگین واقعی بیکاری در عربستان بیش از ۴۰ درصد است و میانگین بیکاری زنان بیش از ۷۰ درصد است و اکثر مردم قادر به خرید خانه مسکونی نیستند و ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم خانه ندارند و اجاره نشین هستند زیرا خاندان سلطنتی اکثر اراضی را غصب کرده است و قیمت زمین را خود تعیین می کند و یک قطعه زمین در منطقه ای کوچک در عربستان گرانتر از یک قطعه زمین در شهر واشنگتن است.

وی افزود: ثروت پادشاه عربستان بیش از ۲۸ میلیارد دلار است و دارائی فرزندانش میلیاردها دلار است و برادران و برادرزاده هایش حداقل یک تریلیون دلار ثروت دارند که از بیت المال سرقت کرده اند.

الاحمد درباره آزادی بیان در عربستان نیز گفت : همگان می دانند که آزادی بیان در عربستان چقدر محدود شده است و این کشور رتبه نازلی در جدول آزادی بیان دارد و میلیون ها مطلب در توییتر در اعتراض به کم بودن حقوق کارمندان منتشر شده است ولی مطبوعات اعتراض به کم بودن حقوق کارمندان را محکوم می کنند و مفتی عربستان نیز اعتراض به کم بودن حقوق کارمندان را اقدامی غیراسلامی توصیف کرده است و دبیر هیأت دولت هم چنین اعتراضاتی را فتنه خوانده است .