بزرگداشت نلسون ماندلا در تهران

به گزارش افکارنیوز، در این مراسم که با اجرای احسان علیخانی برگزار می‌شود از نسخه فارسی کتاب گفته‌های ماندلا که با همکاری این سازمان و مرکز اطلاعات دفتر سازمان ملل متحد در تهران منتشر شده، رونمایی می‌شود.

براساس این گزارش رونمایی از تابلوی نقاشی از چهره نلسون ماندلا اثر استاد علی‌پور از هنرمندان ایرانی نیز صورت خواهد گرفت. دراین مراسم پیام «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل متحد توسط گری لوئیس هماهنگ کننده مقیم این سازمان در ایران قرائت می‌شود.

در آیین بزرگداشت مرد صلح و آزادی، کلیپی از زندگی و مبارزات نلسون ماندلا پخش خواهد شد و اجرای قطعات موسیقی با موضوع صلح و دوستی از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

شهردار تهران، معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، جمعی از سفرای کشورهای مختلف، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مقیم تهران و جمعی از هنرمندان و بازیگران فعال در عرصه‌های صلح بین‌المللی، از جمله مدعوین این مراسم هستند.

براساس این گزارش هم‌اکنون در شرایط کنونی که جهان به سمت جنگ و خونریزی می‌رود، برگزاری چنین مراسمی در ایران اسلامی که همواره منادی صلح و دوستی در دنیا بوده است، در رساندن پیغام عشق و انسانیت مردم صلح دوست ایران به جهانیان مؤثر خواهد بود.

این مراسم روز دوشنبه اول مهر ساعت ۳۰/۱۶ در فرهنگسرای ارسباران برگزار میشود.