دمشق: تا مردم بخواهند اسد در قدرت می‌ماند

به گزارش افکارنیوز، وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: آمریکا، فرانسه و انگلیس تلاش می‌کنند تا خواسته‌های خود را بر مردم سوریه تحمیل کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری سانا، وزارت خارجه سوریه اظهارات اخیر جان کری، وزیر امور خارجه ‌آمریکا را در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتایان انگلیسی و فرانسوی خود مبنی بر اینکه بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه مشروعیتش را از دست داده، به شدت محکوم شد.

این وزارتخانه اعلام کرد: تا زمانی که مردم سوریه بخواهند، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه خواهد بود و کسانی که نمی‌توانند این حقیقت را تحمل کنند باید به ژنو ۲ نروند.

همچنین وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که کشورهایی چون انگلیس، آمریکا و فرانسه ضمن افزایش دخالت‌های خود در سوریه تلاش می‌کنند تا دیکته‌ها و دستورهای خود را به مردم سوریه تحمیل کنند. وزیران خارجه این سه کشور می‌کوشند تا مواضع متناقض خود را به زور به مردم سوریه تحمیل کنند. کشورهایی که خودشان در ادامه خشونت در سوریه و حمایت از گروه‌های تروریستی مسلح وابسته به جبهه النصره دست دارند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: صحبت درباره مشروعیت سیاسی در سوریه حق انحصاری ملت سوریه است و نه آمریکا و نه هم‌پیمانان و دست نشانده‌هایش نمی‌توانند ادعا کنند حق تصمیم‌گیری برای مردم سوریه دارند.

وزارت خارجه سوریه همچنین از این سه کشور عضو دائم شورای امنیت خواست تا ضمن احترام به قوانین بین‌المللی به شکلی صادقانه و جدی برای پایان بحران سوریه تلاش کنند و به جای تحمیل خواسته‌هایشان از طریق تهدید مستقیم یا غیرمستقیم برای برقراری ثبات در سوریه و منطقه بکوشند.

یک منبع در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه در مناسبت‌های مختلف بارها تاکید کرده است که به راهکار سیاسی بر اساس مذاکره میان مردم سوریه به نحوی که بتواند آینده سوریه را تضمین کند، پایبند است. دمشق تاکید کرده که بر راه حل سیاسی توافقی احترام می‌گذارد.

وی گفت: اسد رئیسجمهور قانونی سوریه است که مردم از طریق صندوقهای رای انتخاب کردهاند و تا زمانی که آنها بخواهند اسد در قدرت باقی خواهد ماند و اختیاراتش بر اساس قانون اساسی که مردم سوریه آن را به رسمیت شناختهاند حفظ خواهد شد.