به گزارشافکارنیوز، روزنامه نیویورک دیلی نیوز تاریخچه قتل عام ها در آمریکا را از زمان قتل عام دبیرستان کلمبیا در سال ۱۹۹۹به شرح زیر آورده است:


چهارده دسامبر سال ۲۰۱۲:تیراندازی مرگبار آدام لانزا بیست ساله در مدرسه ابتدایی سندی هوک در نیوتاون ایالت کنتیکت که در نتیجه آن بیست کودک و شش کارمند مدرسه کشته شدند. وی قبل از این تیراندازی مادر خود را در خانه شان کشته بود.




یازده دسامبر سال ۲۰۱۲:جاکوب رابرتز بیست و دو ساله با یک اسلحه دزدی در مرکز کلاکمس تاون در اورگون دو نفر و خودش را کشت، انگیزه وی مشخص نیست.




بیست و هفت سپتامبر سال ۲۰۱۲:در تیراندازی اندرو انگلدینگر سی و شش ساله در مینیاپولیس پنج نفر کشته شدند. وی که کارش را از دست داده بود بعد از این قتل عام خودش را نیز کشت.




پنج اوت سال ۲۰۱۲:وید میچل پیج یک کهنه سرباز چهل ساله ارتش در تیراندازی به اوک کریک در ویسکانزین شش تن از اعضای معبد سیک ها را کشت و سپس خودکشی کرد.




بیست ژوئیه سال ۲۰۱۲:جیمز هولمز بیست و چهار ساله در کلورادو دوازده نفر را به ضرب گلوله کشت و پنجاه و هشت تن دیگر را زخمی کرد.




بیست و نه مه سال ۲۰۱۲:ایان استاویکی در تیراندازی به یک کافی شاپ پنج نفر را کشت و بعد از تعقیب و گریز پلیس خودکشی کرد.




شش آوریل سال ۲۰۱۲:جیک انگلند نوزده ساله و آولین واتز سی و دو ساله به سوی پنج سیاه پوست در تولز در ایالت اوکلاهما تیراندازی کردند که از این میان سه نفر کشته شدند.




دوم آوریل سال ۲۰۱۲:وان ال گو دانشجوی چهل و سه ساله سابق دانشگاه اویکاس هفت نفر را در این دانشگاه و یک کره ای مسیحی را در اوکلند کشت.




بیست و هفتم فوریه سال ۲۰۱۲:توماس تی جی لین در قتل عامی در دبیرستان چاردون در اوهایون سه دانش آموز را کشت.




چهارده اکتبر سال ۲۰۱۱:اسکات ایوانس دیکارای چهل و یک ساله هشت نفر را در آرایشگاهی در کالیفرنیا کشت.




ششم سپتامبر سال ۲۰۱۱:ادوارد سنسیون سی و دو ساله با ورود به رستوران IHOP در شهر کارسون در ایالت نوادا به دوازده نفر تیراندازی کرد که پنج تن از آنها جان باختند.




هشتم ژانویه سال ۲۰۱۱:جارد لاگنر بیست و دو ساله در بازاری در آریزونا تیراندازی کرد که در نتیجه آن شش نفر جان خود را ازدست دادند و گابی گیفوردز نماینده جمهوری خواه آمریکا به شدت زخمی شد.




سوم اوت سال ۲۰۱۰:عمر تورنتون سی و چهار ساله یک توزیع کننده آبجو هارتفورد را در منچستر بعد از سرقت آبجوهای وی کشت. نه نفر از جمله خود وی در این ماجرا کشته شدند.




پنج نوامبر سال ۲۰۰۹:چهل و سه نفر به دست نزال مالک حسن روانشناس ارتش در پایگاه نظامی فورت هود در تگزاس به ضرب گلوله کشته و زخمی شدند. سیزده نفر در این حادثه کشته و بیست و نه نفر زخمی شدند.




سوم آوریل سال ۲۰۰۹:جیورلی وانگ چهل و یک ساله بعد از تیراندازی به مرکز مهاجرت در بینگامتون خودکشی کرد. وی سیزده نفر را کشت و چهار نفر را زخمی کرد.




بیست و نهم مارس سال ۲۰۰۹:هشت نفر در تیراندازی در مدرسه پرستاری پاینلیک در کارتهیج به دست رابرت استورات چهل و پنج ساله کشته شدند. وی قصد داشت در این تیراندازی همسرش را که از وی جدا شده است بکشد.




چهارده فوریه سال ۲۰۰۸:استیون کازمیرزاک ۲۷ ساله در تیراندازی در تالار سخنرانی در دانشگاه ایلینویز شمالی شش نفر را کشت و بیست و یک نفر را زخمی کرد.




هفت فوریه سال ۲۰۰۸:در تیراندازی در تالار شهر در میسوری شش نفر کشته و دو نفر زخمی شدند. چارز لی تورنتون پس از رد قرارداد عمرانی که تصور می کرد استحقاق دریافت آن را دارد به تیراندازی در این نشست عمومی مبادرت کرد. پلیس وی را به ضرب گلوله کشت.




پنج دسامبر سال ۲۰۰۷:رابرت هاوکینز نوزده ساله با تیراندازی در فروشگاهی در نبراسکا نه نفر را کشت و چهار تن را زخمی کرد. وی بعد از این تیراندازی خودکشی کرد.




شانزده آوریل سال ۲۰۰۷:سئونگ هویی چویی دانشجوی دانشگاه فنی ویرجینیا مرگبارترین تیراندازی را در مدارس را در تاریخ آمریکا به ثبت رساند. وی به سوی پنجاه و شش نفر تیراندازی کرد که سی و دو نفر از آنها جان باختند.




دوازده فوریه سال ۲۰۰۷:سولجمان تالوویچ ۱۸ ساله پنج نفر را به ضرب گلوله در شهر سالت لیک کشت.




دوم اکتبر سال ۲۰۰۶:چارز کارل رابرتز سی و دو ساله پنج دختر را در خوابگاه آمیش در لنچستر در ایالت پنسیلوانیا به ضرب گلوله کشت. رابرتز بعد از این حادثه خودکشی کرد.




بیست و پنجم مارس سال ۲۰۰۶:کایل آرون هوف ۲۸ ساله در تیراندازی در سیاتل هفت نفر را کشت و دو نفر را زخمی کرد.




بیست و یکم مارس سال ۲۰۰۵:جفری ویز نوجوان آمریکایی بعد از کشتن پدربزرگ و دوست دختر پدر بزرگ خود، نه نفر و خودش را در دبیرستان رد لیک کشت.




دوازده مارس سال ۲۰۰۵:تری میچل راتزمن یکی از اعضای لایوینگ چرچ آو گاد به خدمه ای در هتلی در بروکفیلد در ایالت ویسکانزین حمله کرد و بعد از قتل یک پیشوای روحانی، پسر شانزده ساله وی و هفت نفر دیگر خودکشی کرد.




هشت ژوئیه سال ۲۰۰۳:دوگ ویلیامز در کارخانه لاکهد در مریدیان میسی سیپی با انگیزه نژاد پرستی تیراندازی کرد و قبل از خودکشی هفت نفر را کشت.




بیست و ششم دسامبر سال ۲۰۰۰:مایکل مک درموت کارمند شرکت تخصصی اجواتر هفت تن از همکاران خود را در دفتر این شرکت در ویکفیلد کشت. وی مدعی شد به گذشته سفر کرده و هیتلر و شش نازی را کشته است.




پانزده سپتامبر سال ۱۹۹۹:لری جین آشبروک با تیراندازی در کنسرت موسیقی راک مسیحی در فورت ورثایالت تگزاس هفت نفر را کشت و هفت تن دیگر را زخمی کرد.همه قربانیان نوجوان بودند. وی سپس خودکشی کرد.




بیست و نه ژوئیه سال ۱۹۹۹:مارک اورین بارتون ۴۴ ساله با چکش همسر و دو فرزندش را کشت و سپس در دو شرکت های تجاری آتلانتا دی تیراندازی کرد. انگیزه بارتون ضررهای مالی بوده است. وی قبل از خودکشی دوازده نفر از جمله اعضای خانواده اش را کشت و سیزده نفر را زخمی کرد.




بیست آوریل سال ۱۹۹۹:اریک هریس و دایلان کیبولد دو نوجوان با تیراندازی در دبیرستان کلمبیا در کلورادو سیزده نفر را کشته و بیست و یک تن دیگر را زخمی کردند. آنها بعد از این قتل عام خودکشی کردند.