استقبال پرز از بهبود روابط تهران - واشنگتن

به گزارش افکارنیوزبه نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، «شیمون پرز» از گزارش‌های منتشرشده مبنی بر احتمال دیدار روسای‌جمهور ایران و آمریکا در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، استقبال کرد.

رئیس رژیم‌صهیونیستی که در دیدار با همتای اوکراینی‌اش «ویکتور یانوکویچ» سخن می‌گفت، نسبت به رسیدن به راهکاری دیپلماتیک برای موضوع هسته‌ای ایران ابراز امیدواری کرد، اما بار دیگر تهران به اقدام نظامی تهدید کرد و گفت اگر دیپلماسی پاسخگو نباشد، اسرائیل اقدامات دیگری را ترتیب می‌دهد.

پیشتر هم «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که از زمان روی کار آمدن دولتی جدید در ایران لحنی شدیدتر در دستور کار خود قرار داده، رئیس‌جمهور ایران را فریب‌کار خوانده و گفته بود ایران به دنبال خرید زمان و پیشبرد برنامه هسته‌ای خود است.

پرز در مورد گزارش‌های منتشر شده از احتمال بهبود روابط تهران واشنگتن گفته است: امیدوارم صدای جدیدی از تهران بشنویم. قطعا ترجیح می‌دهیم توقف برنامه هسته‌ای ایران و حل مشکلات بدون جنگ صورت پذیرد. جریمه تلاش برای دستیابی به تسلیحات اتمی تحریم است، اما اگر آن‌ها این فعالیت‌ها را متوقف نکنند، اقدامات دیگری صورت خواهد گرفت.

رئیس رژیمصهیونیستی در ادامه در مورد سوریه نیز ابراز امیدواری کرده است توافق مسکو-واشنگتن برای نظارت بینالمللی و امحای تسلیحات شیمیایی سوریه به درستی و با موفقیت اجرا شود.