به گزارش افکارنیوز، منابع متعلق به شیعیان عربستان اعلام کردند روز یکشنبه گذشته ۶۰ چهره برجسته از علما و روحانیون و بزرگان مناطق شیعه‌نشین این کشور در جده به دیدار ملک عبدالله پادشاه این کشور رفتند.

بنابر این گزارش پایگاه خبری جهینه مهمترین چهره‌های حاضر در این دیدار بزرگانی چون شیخ حسن الصفار، سید علی الناصر، شیخ عادل بوخمسین و اعضای مجلس مشورتی و شورای شهر و برخی چهره‌های اقتصادی منطقه الشرقیه بودند.

به نوشته این پایگاه خبری امروز اما مهمترین خواسته رهبران شیعه عربستان را آزادی چهره‌های مذهبی و فعالان دستگیر شده در حوادثاخیر قطیف و همچنین شکل‌گیری یک شهرک دانشگاهی در این استان عربستان اعلام کرد.

فواد نصرالله از اعضای این تیم نیز از دیدار این گروه با وزیر کشور عربستان خبر داد و گفت: وزیر کشور عربستان قول آزادی چهره‌های مذهبی و فعالان حوادثاخیر را داده است.

به گزارش فارس، رهبران شیعه عربستان هر ساله به دیدار پادشاه این کشور میروند و این دیدارها پروتکلی است و در این دیدارها علاوه بر ارائه خواستههایی مبنی بر آزادیهای بیشتر شیعیان در این کشور تلاش میشود اتهامهایی مبنی بر عدم اعتقاد شیعیان عربستانی به کشورشان پاسخ گفته شود.