وحشت صهیونیستها از جنگ با حزب الله

به گزارش افکارنیوز، رزمندگان حزب الله لبنان، جولای ۲۰۰۶، بلایی بر سر اشغالگران قدس آوردند که آنها دیگر حتی فکر ماجراجویی علیه لبنان را هم از سر بیرون کنند و به قول سید حسن نصرالله، هزاران بار پیش از هرگونه ماجراجویی به عواقب فاجعه بار آن بیندیشند.

پیروزی رزمندگان حزب الله در جنگ سی و سه روزه در حالی به دست آمد که رژیم صهیونیستی به داشتن ارتش خود که آن را شکست ناپذیر می دانست، می بالید و با توجه به ناکامی ارتش های عربی در مقابل این رژیم در جنگ های گذشته، پیروزی آسانی را در تجاوز تمام عیار خود به لبنان برای خود متصور بود، اما در عمل و در رویارویی میدانی با حزب الله، به غلط بودن محاسبات خود پی برد، زمانی که در روستای بنت جبیل در جنوب لبنان، نظامیان این رژیم به شکل مفتضحانه در برابر رزمندگان حزب الله متحمل شکست شدند و تانک های میرکاوا به عنوان نماد اقتدار ارتش رژیم یکی پس از دیگری با شلیک های ناگهانی رزمندگان مقاومت، منهدم می شدند.

شکست ارتش رژیم صهیونیستی در برابر حزب الله در حالی رقم خورد که دو طرف از نظر تجهیزاتی و تسلیحاتی هرگز قابل مقایسه نبودند و این رژیم از همه نظر از سوی غربی ها به ویژه آمریکا حمایت می شد و متاسفانه برخی رژیم های عربی هم با این رژیم برای نابودی مقاومت لبنان به رهبری حزب الله همدست شده بودند و از همه تاسف بارتر همنوایی و همسویی و همدستی برخی طرف های لبنانی که به جریان ۱۴ مارس معروف هستند، به عنوان ستون پنجم صهیونیست ها عمل کردند تا در یک اتحاد و ائتلاف تمام عیار بتوانند برای همیشه، عامل بازدارندگی لبنان در مقابل اسرائیل را از میان بردارند، اما صهیونیست ها هر چند از نظر تسلیحاتی و پشتیبانی و حامیان قدرتمند و حتی قرار گرفتن نهادهای بین المللی در خدمت آنها در سطح برتری قرار داشتند، اما اراده و ایمان و فداکاری که در رزمندگان حزب الله وجود داشت، سبب شد تا کفه ترازو به سمت حزب الله کند و رزمندگان حزب الله از این نبرد نابرابر سرافرازانه و سربلند بیرون بیایند و غرور از دست رفته ملت های عرب را پس از شکست های پیاپی ارتش های عرب در مقابل رژیم صهیونیستی، به آنها بازگرداند.

حالا پس از هفت سال از آن حماسه فراموش نشدنی رزمندگان حزب الله در بنت جبیل و دیگر مناطق جنوبی لبنان، یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی، به دشواربودن هرگونه ماجراجویی جدید این رژیم علیه لبنان به سبب قدرتمند بودن حزب الله اذعان می کند و درباره تبعات فاجعه بار جنگ جدید با حزب الله هشدار می دهد.

سرلشگر یائیر گولان فرمانده منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفته است نبرد با حزب الله، بسیار سخت تر از قبل خواهد بود و چنین جنگی، خسارت ها و تلفات سنگینی بر ما تحمیل خواهد کرد.

گولان اذعان کرده است حزب الله از نظر قدرت و توان نظامی، دشمن برابر و همسطح ماست و من به هیچ نظامی اسرائیلی توصیه نمی کنم که قدرت این جنبش را دست کم گرفته و به آن اهانت کنند.

حزب الله را نباید دست کم گرفت، این جمله ای است که سرلشگر گولان بر آن تاکید می کند. وی هر چند از توان بالای ارتش رژیم صهیونیستی سخن می گوید، اما در عین حال خطاب به نظامیان و فرماندهان صهیونیست می گوید از همه می خواهم دشمن ما(حزب الله) را دست کم نگیرند.

این مقام نظامی صهیونیست، نبرد رزمندگان حزب الله در شهرالقصیر سوریه با تروریست های تکفیری را شاهدی بر توان بالای حزب الله می داند و با هشدار درباره پیامدهای ناگوار هرگونه ماجراجویی علیه لبنان با وجود عامل بازدارنده ای به نام حزب الله اذعان می کند: نبرد با حزب الله، بسیار سخت تر و شدیدتر از قبل خواهد بود و خسارت ها و تلفات سنگینی بر اسرائیلی ها تحمیل خواهد کرد.

این مقام نظامی صهیونیست در ادامه با نگرانی از قدرت بازدارندگی حزب الله، به دشوار بودن جنگ با رزمندگان این جنبش اذعان کرده و می گوید ارتش اسرائیل با تجربه و قادر است مساله موشک های حزب الله را پیگیری کند، اما باید به اماکن ذخیره سازی موشک ها یعنی روستاها و داخل منازل مردم راه پیدا کند.
وی با اذعان به قدرت بازدارندگی حزب الله می گوید بازدارندگی در هوشیاری و بیداری است در نتیجه مساله مادی قابل قیاس نیست، حزب الله توانمندی دارد، ما باید در آمادگی بالایی برای هرگونه رویارویی احتمالی با حزب الله و همپیمانانش قرار داشته باشیم.

وی در خصوص جهش اطلاعاتی جنون آمیز ارتش رژیم صهیونیستی و پر بودن بانک اهداف آن در مقابل حزب الله در خصوص آنچه عبارت های غیر مسئولانه خواند، ابراز تردید کرده و با هشدار مجدد درباره جنگ جدید با حزب الله می گوید اطلاعات اسرائیل دست به عمل فوق العاده می زند اما اینکه آیا من از آنچه سازمان اطلاعات ما به دست آورده راضی هستم باید بگویم، نه راضی نیستم. اما هر کس گمان می کند که با کمک اطلاعاتی از این نوع یا آن نوع می تواند به این یقین و اطمینان در میدان نبرد آتی برسد، سخت در اشتباه است و ماهیت جنگ را درک نمی کند؟

گولان در پاسخ به این سؤال که پس از گذشت هفت سال از دومین جنگ با لبنان، نصرالله همچنان در پناهگاه خود است، آیا شمشیر همچنان بالای سر وی استپ(کنایه از تهدیدهای مستمر رژیم صهیونیستی به ترور سید حسن نصرالله و ناکامی در این زمینه)؟ پاسخ می دهد هر بار می گویند نصرالله در پناهگاه است و منتظر هستند سخنان ناشایست و خنده تمسخرآمیزی را از وی شاهد باشند، ولی من این چیزها را دوست ندارم، زیرا ما باید با حزب الله به عنوان یک دشمن جدی رفتار کنیم که به صورت جدی برنامه ریزی می کند و در سطحی که کمتر از ما نیست، برنامه ریزی می کند، بنابراین من پیشنهاد می کنم به شکل برنامه ریزی شده و هدفمندی برای رویارویی با حزب الله حزب الله آماده شویم.

در پایان باید گفت اعترافات این مقام ارشد نظامی صهیونیست مبنی بر توانمندی بالای حزب الله و اینکه رژیم صهیونیستی، نباید قدرت حزب الله را دست کم بگیرد، نشان می دهد حزب الله همچنان یکی از عوامل بازدارنده قوی در برابر رژیم صهیونیستی و همچون سوپاپ اطمینانی برای لبنان و ملت لبنان به شمار می رود و با وجود این جنبش همان گونه که سید حسن نصرالله گفته است تل آویو پیش از هرگونه ماجراجویی، هزاران بار به پیامدهای خطرناک و فاجعه بار آن فکر خواهد کرد.

اعترافات مقام ارشد صهیونیست مبنی بر قدرتمند بودن حزب الله در حالی است که متاسفانه برخی گروه های لبنانی موسوم به جریان 14 مارس بارها خواستار خلع سلاح این جنبش شده اند که خواسته صهیونیستی به شمار می رود، با این حال افکارعمومی لبنان با وجود جوسازی ها و هجمه سنگین رسانه ای و تبلیغاتی رسانه های حامی گروه های مسلح در سوریه و برخی رسانه های لبنانی همسو علیه حزب الله، همچنان بر معادله کارامد "ارتش، ملت و مقاومت" به عنوان تنها عاملی که صهیونیست ها را از فکر ماجراجویی جدید علیه لبنان باز می دارد، تاکید می کنند و البته به استثنای گروه های وابسته به غرب و اعراب مرتجع مانند المستقبل و دیگر طیف های چهارده مارس، محافل سیاسی و مذهبی لبنان هم تمایلی به ضعیف شدن معادله سه گانه و هموار شدن مسیر ماجراجویی برای رژیم صهیونیستی ندارند.