به گزارش افکارنیوز، یوسف قرضاوی از مصری ها خواسته است به مناسبت سالگرد پیروزی در جنگ سال ۱۹۷۳ به خیابان ها بیایند و شعارهایی با مضمون " لزوم بازگشت محمد مرسی رئیس جمهوری اخوانی معزول مصر به قدرت " سربدهند.

درخواست یوسف قرضاوی برای افزایش اعتراضات در مصر در حالی است که از روز گذشته و شروع دور تازه اعتراضات حامیان اخوان المسلمین در مصر، دهها نفر کشته و مجروح شده اند و پلیس مصر نیز در باره هرگونه عواقب ادامه اعتراضات هشدار داده است.

حکم بازداشت یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین، به دنبال سخنرانی های تند درحمایت از اخوان المسلمین و علیه شیخ الازهرو حکومت کنونی مصر، شهریور ماه از سوی دادستان کل مصر صادر شد.

قرضاوی مفتی مصری الاصل که تابعیت قطری دارد، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: از همه مردم مصر می خواهم که به خیابان ها بیایند و دولت کودتا را منحل کنند.

جنگ اکتبر سال ۱۹۷۳ ادعای " ارتش شکست ناپذیر اسرائیل " را نقش بر آب کرد و وجهه و اعتبار مصر، سوریه و اردن را که در جنگ ژوئن ۱۹۶۷ متحمل شکست مفتضحانه شده بودند، به ارتش های این سه کشور عربی برگرداند.

نیروهای ارتش مصر چهل سال پیش یعنی اکتبر سال ۱۹۷۳ وارد منطقه سینا شدند و پرچم کشور خود را در این شبه جزیره که تحت اشغال رژیم صهیونیستی بود، برافراشتند.

قرضاوی در خطبه های روز جمعه مسجد عمر بن الخطاب دوحه پایتخت قطر گفته بود: مسئولان کنونی مصر خدانشناس هستند و عاقبت بخیر نخواهند شد. سربازان و افسران " باوفای " ارتش مصر نباید از فرماندهان خود اطاعت کنند. من و هزاران عالِم مسلمان دیگر به ارتش مصر می گوییم که کشتن مردم به ادعای صدور دستور قتل از مقامات بالا، حرام است. فرماندهان ارتش مصر حق صادر کردن دستور قتل هزاران نفر از مردم را ندارند.

قرضاوی گفت: سربازان و افسران ارتش مصر نباید دروغ های فرماندهان خود را باور کنند و خون شهروندان کشور خود را بریزند و مردم نیز به مناسبت پیروزی در جنگ اکتبر ۱۹۷۳ به خیابان ها بریزند و خواستار بازگشت محمد مرسی به قدرت شوند.

قرضاوی پس از سرنگونی حکومت اخوان المسلمین مصر از مسئولان کنونی این کشور شدیدا انتقاد می کند.

این مفتی قطری که پدر معنوی اخوان المسلمین محسوب می شود ، خطاب به مردم مصر گفت : از خانه های خود خارج شوید و از کسی بجز خدا نترسید خدا با شماست و از شما حمایت خواهد کرد زیرا بر حق هستید و آنها (مسئولان کنونی مصر) طرفداران باطل هستند.