اسرائیل با رویکرد دیپلماتیک در قبال ایران مخالفتی ندارد

به گزارش افکارنیوزبه نقل از پایگاه خبری «عاروتص شوع»، «موشه یعالون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه هفته جاری خطاب به «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل مدعی شده است که کاهش تحریم های ضد ایرانی در این برهه زمانی به تلاش هایی که در راستای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران در جریان است، آسیب وارد می‌کند.

بر اساس این خبر، یعالون که در حال حاضر در سفر کاری خود در آمریکا به سر می برد، ضمن دیدار با دبیرکل سازمان ملل در نیویورک مدعی شده است که: ما با راه حل دیپلماتیک برای برنامه هسته ای ایران مخالف نیستیم اما هدف باید روشن باشد و آن هدف این است که ایران نباید تسلیحات هسته ای داشته باشد.

وزیر جنگ اسرائیل در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود گفت که کاهش تحریم های ضد ایرانی در شرایط فعلی منجر می شود که روحانی شرایط اقتصادی ایران را بهبود بخشد اما در عین حال برنامه هسته ای این کشور را متوقف نکند.

این مقام صهیونیستی ادعا کرد که ایرانی ها می خواهند به غنی سازی ادامه بدهند و نهایتا بمب هسته ای تولید کنند و اسرائیل با چنین رویکردی مخالف است.

یعالون افزود که تا زمانیکه ایرانی ها به این درک برسند که هیچ راهی برای اجتناب از تصمیم گیری درباره متوقف کردن برنامه هسته ای اشان ندارند، تحریم ها باید ادامه داشته باشد.

چنین اظهارات مدعیانه ای از سوی وزیر جنگ اسرائیل علیه ایران در حالی منتشر می شود که فعالیت های هسته ای ایران تحت نظارت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد و این بازرسان در بررسی های، به هیچ مدرکی دال بر انحراف برنامه هسته ای ایران از مسیر صلح آمیز به سوی ابعاد نظامی دست نیافته است.

ایران همواره بر مسالمت آمیز بودن اهداف هسته ای خود تاکید و اعلام کرده است که به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای «ان پی تی» و یکی از کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری های هسته ای صلح آمیز را برای خود قائل است.

وزیر جنگ اسرائیل در ضمن دیدار اخیر خود با دبیرکل سازمان ملل، همچنین به تلاش ها برای خلاص شدن از تسلیحات شیمیایی سوریه نیز اشاره کرده و مدعی شده است که: ما از عملیات های سازمان ملل در منطقه و به خصوص در سوریه تقدیر می کنیم؛ اسد فهمیده است که باید از شر این تسلیحات خلاص شود تا نجات پیدا کند اما ما باید منتظر نتایج بمانیم و اطمینان حاصل کنیم که او(اسد) بخشی از زرادخانه خود را پنهان نکرده باشد.

کارشناسان سازمان ملل روز یکشنبه هفته جاری کلاهک های هسته ای و بمب های هوایی و تجهیزات شیمیایی سوریه را در اولین روز از ماموریت خود در امحای این تسلیحات، نابود کردند.