به گزارش افکارنیوز، یک مسئول آگاه در استان " حوطه بنی تمیم " در جنوب ریاض پایتخت عربستان گفت: تحقیقات درباره پرونده " فیحان الغامدی " مُبلّغ سعودی که حکم صادره در دادگاه عمومی این استان برای وی در ارتباط با تجاوز و قتل دخترش مورد انتقاد قرار گرفته، همچنان ادامه دارد.

روزنامه " عکاظ " چاپ عربستان به نقل از این مسئول " آگاه " نوشت: درابتدا سه قاضی، مسئولیت رسیدگی به این پرونده را برعهده گرفتند و سپس رسیدگی به پرونده به قاضی دیگری موکول شد.

این مسئول که خواست نامش فاش نشود، افزود: " شواهدی دال بر تجاوز این مُبلّغ عربستانی به دخترش وجود ندارد و وی تنها به شکنجه و قتل دخترش متهم است "!

وی همچنین تاکید کرد که این مُبلّغ به دخترش تعرض نکرده است، ولی این احتمال وجود دارد که درنتیجه تحت فشار قرار گرفتن در شرایطی خاص از سوی همسرش که با وی دراعمال خشونت علیه دخترشان شریک بوده است، به این اقدام روی آورده باشد و همسایگان آنان، صدای فریاد دخترشان را درنتیجه برخورد خشونت آمیز پدر و مادرشان شنیدند.

گفتنی است، دادگاه عمومی ریاض " فیحان الغامدی " را به اتهام " شکنجه، تجاوز و قتل " دختر ۵ ساله‌اش " لمی " به تحمل ۸ سال زندان و پرداخت دیه به مبلغ ۲۷۰ هزار دلار و ۸۰۰ ضربه شلاق محکوم کرده است.

الغامدی تا پیش از این جنایت، به عنوان مهمان و کارشناس برنامه های تلویزیونی به اصطلاح " دینی " عربستان دعوت می شد.

" ترکی الرشید " وکیل مادر این دختر ۵ ساله تاکید کرد، دادگاه همسر دوم الغامدی را نیز به تحمل ده ماه زندان و ۱۵۰ ضربه شلاق محکوم کرده است. در حالی که فعالان حقوقی و اجتماعی این حکم را تمسخرآمیز می دانند، وکیل این دو نفر به حکم دادگاه اعتراض کرده و خواستار استیناف شده است!

برخی فعالان عربستانی در شبکه های اجتماعی، حکم صادر شده برای این مبلغ سعودی را تمسخر آمیز دانسته و آن را با حکمی مقایسه کردند که برای " علی رائف " صادر شده است. رائف فعال عربستانی است که اخیرا به اتهام نقض قوانین جرائم سایبری، به هفت سال زندان و ششصد ضربه شلاق محکوم شده است.

لمی الغامدی در ۲۵ دسامبر ۲۰۱۱ درحالیکه جمجمه و دست و چند نقطه دیگر بدنش دچار شکستگی شده بود به بیمارستان منتقل شد. منابع حقوقی در فوریه گذشته اعلام کردند، روی بدن این دختر ۵ ساله آثار سوختگی دیده می شد و یکی از ناخن های او نیز کشیده شده بود.

یکی از کارکنان بخش اجتماعی بیمارستان نیز تأکید کرده بود که این دختر پیش از مرگ مورد آزار و اذیت جنسی قرار گفته است.